گردشگری خانوادگی یک روزه در” موزه سرباز” روستای هدف گردشگری اقرعلیا بخش مرکزی – شهرستان فریمان
گردشگری خانوادگی یک روزه در” موزه سرباز” روستای هدف گردشگری اقرعلیا بخش مرکزی – شهرستان فریمان

به گزارش کلام قلم، گردشگری خانوادگی ؛انسجام خانوادها و برقراری تماس عاطفی، درک متقابل، همکاری بین والدین و فرزندان، اصلاح روابط والدین و فرزند، تحقق ارزش های خانوادگی را ترویج می کند. نیاز به استراحت و فعالیت بدنی را برطرف می کند. این امر به ویژه در مورد انواع ورزشی گردشگری خانوادگی صادق است. تمرکز […]

به گزارش کلام قلم، گردشگری خانوادگی ؛انسجام خانوادها و برقراری تماس عاطفی، درک متقابل، همکاری بین والدین و فرزندان، اصلاح روابط والدین و فرزند، تحقق ارزش های خانوادگی را ترویج می کند.
نیاز به استراحت و فعالیت بدنی را برطرف می کند. این امر به ویژه در مورد انواع ورزشی گردشگری خانوادگی صادق است.
تمرکز بر یک سبک زندگی سالم و فعال و توسعه فن آوری های صرفه جویی در سلامت؛به اجتماعی شدن فعال کودکان کمک می کند، بسیاری از انواع گردشگری خانوادگی عبارتند از گردشگری تیمی، کار مشترک، همکاری، کار گروهی شرایط طبیعی را برای کسب تجربه اجتماعی در کودکان ایجاد می کند.

انواع اجتماعی گردشگری (که شامل گردشگری خانوادگی می شود) نه تنها با شدت بالای ارتباطات بین فردی مشخص می شود، بلکه به توسعه ارتباطات بین نسل ها در سطح خانواده نیز کمک می کند. علاوه بر این، آنها کانالی با سرعت بالا برای انتقال اطلاعات به فرزندان در مورد مناسب ترین و مؤثرترین راه های سازگاری اجتماعی و استراتژی های رفتار مدارا هستند و به شما این امکان را می دهند که به طور همزمان و همزمان یک تجربه زندگی مفید برای دو، سه یا چند نسل از افراد را تشکیل دهید.
در این راستا با راهنمایی دانشور ارجمند استاد حسن صادقی یونسی (محقق و پژوهشگر و مدرس جغرافیا و مدیریت گردشگری_پیشکسوت دانشگاه پیام نور فریمان)در معیت مدرس گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فریمان؛استاد اکرم سلاطینی اسلامیه ؛مهمانان ارجمند پایتخت معنوی ایران بشرح ذیل در این فعالیت حضور یافتند:
حاجیه خانم ام البتین آسایش طلب طوسی(طبیعتگرد و فعال اجتماعی)
جناب مهندس سید محمد سمزقندی(از مدیران اجرایی و مالی_دانش آموخته دانشگاه)؛سرکار خانم زینب سلاطینی اسلامیه(کوهبانوی پر افتخار استان و کارشناس  قرآن و حدیث)؛جناب سید علی سمزقندی (دانش آموز خلاق و پژوهشگر_نخبه ورزشی)جناب سید حسین سمزقندی(دوستدار طبیعت و میراث فرهنگی)*
بازدید ها:
الف_سیمای کالبدی و فیزیکی روستای اقرعلیا با هماهنگی جناب مهندس عبدالناصر وفایی صالحی(عضو شورای اسلامی روستا)
ب_بازدید از تپه نادر و سنگ نگاره های تاریخی و کهن
ج_آشنایی با معادن و سنگواره های(نومولیت) و پدیده های ژئومورفولوژیکی شامل پدیده تاج خروسی و تالوس و راک فال و مادکرک
د_بازدید از فعالیتهای اداره منابع طبیعی (گابیون بندی و سد خاکی…)
ه_آشنایی با پوشش گیاهی شامل درختان اورس و سیاه لنگ؛نسترن؛ انواع بوته های گون و درمنه و خارشتری … و بوته های خودرو اسپند
و…
و_حضور در کنار” درخت خفته”شاه توت اقرعلیا؛بزرگترین ذخیره ژنتیکی
و پیرترین درخت شاه توت جهان
ز_آشنایی با “لیتوگراف”هنرصخره ای ؛و تحسین سنگ نگاره های هفده هزارساله شامل شتر دوکوهانه؛و بزکوهی و …..و براستی یکی از شگفتی ها برای گردشگران همین پدیده محسوب می گردد.
ح_مهندس سید محمد سمزقندی مدیرمالی خط ۲ قطار شهری مشهد از تداوم گردشگری خانوادگی یکروزه در محدوده روستای زیبای اقر علیا خبر داد و ابراز امیدواری نمود در ماه های آینده از دره کفترخون و آرامستان روستا با گروه های پر جمعیت تر بازدیدی داشته باشند.
ط_آنچه در این فعالیت یکروزه نمود بسیار زیادی داشت مهربانی و خونگرمی و صمیمیت اهالی شامل دامداران و کشاورزان و کسبه و خصوصا کودکان روستا با بازدیدکنندگان بود.امیدواریم با بهسازی راه مسیر کوهستانی و بهبود آن صنعت گردشگری روستا کمکی در رونق اقتصادی این روستای کوهپایه ای داشته باشد.