گفتگوی اختصاصی با جناب آقای علیرضا محمودی‌فرد، از برگزیدگان سومین جشنواره پژوهشگران برتر شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی
گفتگوی اختصاصی با جناب آقای علیرضا محمودی‌فرد، از برگزیدگان سومین جشنواره پژوهشگران برتر شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلام قلم، شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی به پاس زحمات و تلاش ­های محققین و پژوهشگران طی فراخوان، ۱۵ پژوهشگر برتر را هر ساله بر اساس دستورالعمل جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور وزارت علوم، فناوری و تحقیقات، انتخاب و تندیس، حکم پژوهشگر برتر و تقدیرنامه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلام قلم، شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی به پاس زحمات و تلاش ­های محققین و پژوهشگران طی فراخوان، ۱۵ پژوهشگر برتر را هر ساله بر اساس دستورالعمل جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور وزارت علوم، فناوری و تحقیقات، انتخاب و تندیس، حکم پژوهشگر برتر و تقدیرنامه به این عزیزان تقدیم می­ نماید.

شرکت در این رویداد بزرگ و مهم و رقابتی، رایگان است. و تمام دانشجویان و دانش آموختگان تمامی رشته­ های تحصیلی و در تمامی مقاطع تحصیلی می­توانند در این رویداد بزرگ شرکت نمایند و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

از جمله مهم ترین شاخص های انتخاب پژوهشگر برتر عبارتند از:

۱- نقش آفرینی موثر پژوهشگر در تولید علم (داشتن مقالات علمی (پژوهشی و ترویجی)

۲- نقش پژوهشگر در ارتباط با صنعت و جامعه و داشتن طرح های پژوهشی داخلی یا خارجی

۳- نقش پژوهشگر در حل مشکلات یا رفع نیازهای کشور

۴- فعال بودن پژوهشگر در مجامع علمی ملی و بین المللی

۵- نقش پژوهشگر در خلق آثار فاخر (اثر هنری، نظریه پردازی، تالیف و تدوین کتاب، ویراستاری و ترجمه کتاب)

۶- ثبت اختراع، اکتشاف و ابتکار

۷- تدریس در دانشگاه ها

۸- داشتن سمت های کلیدی در نشریات علمی، کنفرانس ها، نشست ها و رویدادهای علمی

لذا با یکی از برگزیدگان سومین جشنواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی که در آذر ماه سال ۱۴۰۲ برگزار گردید، جناب مهندس علیرضا محمودی فرد گفتگویی انجام داده ایم. که در ادامه تقدیم نگاه سبز شما مخاطبین می شود.

 

مصاحبه گر: سید محمدرضا حسینی علی آباد – مدیرمسئول رسانه کلام قلم 

 

حسینی علی آباد: جناب آقای محمودی‌فرد، لطفا در ابتدا خودتان را معرفی نموده و از فعالیت‌هایتان بگویید.

محمودی فرد: با نام و یاد خداوند بزرگ و مهربان و ضمن عرض سلام، ادب و احترام خدمت شما استاد عزیز و بزرگوار و تمامی مخاطبان محترم این مصاحبه؛ خدمتتان عارضم که بنده، علیرضا محمودی‌فرد هستم؛ در دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل کرده‌ام و به‌لطف خداوند بزرگ، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی متعددی را داشته‌ام؛ حقیر، مدرس مدعو دانشگاه‌ها برای رشته‌های مختلف در دروس متنوع، مدرس در کالج بین‌المللی ابن سینا گرجستان، مدرس حق‌التدریسی برخی مدارس، مدرس برخی موسسات، مدرس دوره‌ها، کارگاه‌ها، سمینارها و وبینارهای آموزشی، سوپروایزر پروژه‌های کارشناسی در چند رشته، داور پایان‌نامه‌های چند رشته، داور همایش‌ها و کنفرانس‌های حیطه‌های مختلف، عضو کمیته علمی کنفرانس‌های متعدد، عضو کمیته داوری همایش‌های متعدد، عضو هیات تحریریه چندین مجله علمی، قائم مقام ریاست و یا نایب رئیس کنفرانس در دو کنفرانس، رئیس شورای سیاست‌گذاری دو کنفرانس، دبیر اجرایی دو کنفرانس، نگارنده‌ی مقالات متعدد در موضوعات متنوع، محقق در حوزه‌های مختلف، مشاور پژوهشی در چند زمینه‌ی مختلف، یادداشت‌نویس خبرگذاری‌ها، ویراستار کتب، ویراستار مقالات علمی، نویسنده و … بوده‌ام.

 

حسینی علی آباد: علل اینکه در جشنواره پژوهشگران برتر جزو برگزیده‌ها قرار گرفتید، چیست؟

محمودی فرد: این جشنواره، یک جشنواره‌ی پژوهشی بوده است و مسلما انتخاب برگزیده‌ها بنابر دلایل پژوهشی بوده است؛ شاخص‌های پژوهشی همچون مشارکت در برگزاری کنفرانس‌های علمی، نگارش مقالات علمی و تولید علم، تدریس در دانشگاه‌ها و مواردی از این دست، در این انتخاب‌ها دخیل بوده است و بحمدالله بنده هم جزو افراد برگزیده بوده‌ام. در کل، این موضوع همچون سایر دستاوردها، چیزی جزو لطف و عنایت خداوند بزرگ و مهربان نبوده است؛ و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم؛ هذا من فضل ربی.

 

حسینی علی آباد: در سال ۱۴۰۳ چه برنامه‌هایی برای پژوهش دارید؟

محمودی فرد: بنده هدف‌گذاری‌هایی در این خصوص داشته‌ام که مشتمل‌بر نگارش مقالات علمی، تالیف و ترجمه‌ی کتب، نگارش یادداشت‌های علمی و تحلیلی، انجام شبیه‌سازی‌های نرم‌افزاری، همکاری در برگزاری کنفرانس‌های علمی، برگزاری وبینارها، سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف، داوری مقالات در همایش‌ها و مجلات علمی، راهنمایی و همچنین داوری پروژه‌های کارشناسی و برخی موارد دیگر است.

 

حسینی علی آباد: پس با این احتساب ممکن است در جشنواره‌های مربوط به سال ۱۴۰۳ نیز حائز رتبه پژوهشی شوید؟

محمودی فرد: ممکن است؛ ان شاءالله فرصت و توفیق حاصل شود در جشنواره‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ شرکت کرده و بتوانم کسب رتبه نمایم.

 

حسینی علی آباد: چیزی که مسلم است، این است که به فعالیت‌های پژوهشی، علاقه‌ زیادی دارید؛ علت این موضوع چیست؟

محمودی فرد: بله بنده به فعالیت‌های پژوهشی، علاقه‌ی وافری دارم و نه تنها از شدت این علاقه کاسته نمی‌شود، بلکه سال به سال به آن افزوده می‌شود. بحث علاقه که خب ذاتی است و هرکسی به مواردی علاقمند است و بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم؛ اما بحث پژوهش، به‌گونه‌ای است که تا فرد به سراغ آن نرود، متوجه علاقمندی به آن نمی‌شود و به نظر می‌رسد در مورد بسیاری از افراد، وقتی فعالیت‌های پژوهشی را انجام می‌دهند، هر چه بیشتر در این زمینه فعالیت می‌کنند، علاقمندی آن‌ها به این زمینه، افزایش می‌یابد و در مورد بنده هم همین‌طور است؛ البته که بسیاری از افراد هم ممکن است فعالیت‌های پژوهشی را صرفا به‌دلیل اخذ مدرک تصیلی یا اخذ گواهینامه یا کسب درآمد انجام دهند.

 

حسینی علی آباد: با تشکر از اینکه در مصاحبه شرکت کردید، برایتان آرزوی موفقیت می‌کنیم؛ اگر نکته‌ی خاصی وجود دارد، بفرمایید.

محمودی فرد: بنده هم از شما استاد معزز و گرامی و تمامی مخاطبینی که وقت خود را برای خواندن مطالب این مصاحبه اختصاص دادند، تشکر و قدردانی می‌کنم؛ ارادتمندم، پایا و مانا باشید در پناه خداوند قادر و مهربان.