پیامدهای توجه به ظرفیت توسعه ای استان مازندران / سید محمدمهدی حسینی علی آباد
پیامدهای توجه به ظرفیت توسعه ای استان مازندران / سید محمدمهدی حسینی علی آباد

به گزارش پایگاه خبری کلام قلم، استان مازندران و در مرکز آن شهر بابل از جنبه های تجاری، سیاسی، فرهنگی، درمانی، کشاورزی و دانشگاهی دارای ظرفیت های بالایی است. این استان و شهرستان به دلیل تاریخچه و مردمان کوشا و فرهنگ دوست منشاء بروز بسیاری از تحولات و تربیت افرادی شاخص در تمامی زمینه های […]

به گزارش پایگاه خبری کلام قلم، استان مازندران و در مرکز آن شهر بابل از جنبه های تجاری، سیاسی، فرهنگی، درمانی، کشاورزی و دانشگاهی دارای ظرفیت های بالایی است. این استان و شهرستان به دلیل تاریخچه و مردمان کوشا و فرهنگ دوست منشاء بروز بسیاری از تحولات و تربیت افرادی شاخص در تمامی زمینه های علمی، اقتصادی، هنرتئاتر، تلویزیون و سینما ، ورزشی و موسیقی وغیره بوده است.

این منطقه همچنین به دلیل آب و هوای معتدل کوهستانی و آب و هوای سرد کوهستانی است. داراری بافت سرسبز ، طبیعت بکر و منحصر به فردیست که دوری از دریا و افزایش تدریجی ارتفاع در اراضی جلگه‌ای، تغییرات خاصی را در آب و هوای این استان پدیدآورده است. بنابراین چنین ظرفیتی هم از جنبه منابع انسانی و هم از جنبه منابع طبیعی نیاز به تقویت و برنامه ریزی جدی برای توسعه محلی و کشوری می باشد.

شناسایی دقیق نقاط قوت در شهر های مختلف استان مازندران در هر یک از زمینه های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی- هنری ، علمی و ورزشی، می تواند بر جهش توسعه ی محلی، منطقه ای و در نهایت کشوری منجر شود. گام دوم بعد از شناسایی نقاط بالقوه، بررسی چگونگی بالفعل کردن این ظرفیت هاست که با دعوت از کارشناسان و تشکیل کمیته های اجرایی و مدیریتی  می توان در هر شهر این برنامه ریزی را به مدیران محلی سپرد و در مجموع حتی با ایجاد رقابت در بین شهرهای استان موجب توسعه همه جانبه و افزایش بهره وری استانی شد. انتخاب مدیران ماهر، تدوین دستوالعمل توسعه ای منسجم و پیگیری پیشرفت ها و رفع موانع و مشکلات برای اجرای طرح های تقویتی و توسعه ای بر موفقیت این طرح می افزاید.

بدین ترتیب بعد از مدتی با اجرای چنین برنامه ای منسجم و هماهنگ در سطح استان مازندران هم شاهد افزایش اشتغال، توسعه کارآفرینی ، بهبود وضعیت معیشتی ساکنین محلی و منطقه ای شهرستان های استان مازندران خواهیم بود و هم موجب تبلور رضایت، امید و تلاش روزافزون مردمان خوش ذوق این استان است و مهم تر از همه بر همبستگی مردم و مسئولین می افزاید. از طرفی رهبر  معظم انقلاب اسلامی چندین سال متوالی به دلیل اهمیت موضوع توسعه اقتصادی کشور با استفاده از عناوین تولید و رشد اقتصادی، دغدغه شان را به مردم و مسئولین ابلاغ نمودند تا با تلاش بیشتر چهت رسیدن به وضع مطلوب معیشتی و اقتصادی آحاد مردم گام های اساسی برداشته شود. در راستای این امر، به تلاش های مضاعف و تسهیلات حمایتی با حفظ اصل برابری و توسعه ملی از سوی مسئولان در وزاتخانه ها و سازمان های زیر مجموعه اقتصادی کشور نیاز است.

به قلم: سید محمدمهدی حسینی علی آباد – کارآفرین و صاحب چند کسب و کار تجاری