بانک‌ها گزارش حمایت‌های تسهیلاتی را ارائه دهند
بانک‌ها گزارش حمایت‌های تسهیلاتی را ارائه دهند
نماینده عالی دولت در گیلان گفت: سال گذشته دستور دادم که موضوع حمایت بانک‌های خصوصی و دولتی در زمینه اعطای تسهیلات برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و همچنین اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران به مردم و بانک مرکزی اعلام شود.

به گزارش کلام قلم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت،  اسدالله عباسی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه برای تحقق شعار سال توسط مدیران اجرایی  باید به اصل در راستای رشد تولید و مهار تورم مبدل شود، اظهار کرد: در خصوص ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید، طی یکسال گذشته اقدامات بسیار خوبی از جمله احیای بیش از ۱۶۰ واحد تولید انجام شده است.

وی با اشاره به لازم‌الاجرا بودن تحقق شعار سال انتخاب شده توسط مقام معظم رهبری برای مردم گفت: تحقق شعار سال بر همه مسؤولان، مردم و کارگزاران نظام مقدس جمهوری یک تکلیف شرعی است زیرا رشد تولید و مهار تورم می‌تواند برای پیشبرد اهداف کشور در حوزه‌های مختلف شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اهتمام دولت جهادی و مردمی سیزدهم به منظور استفاده از ظرفیت حداکثری سرمایه‌گذار در کشور بیان کرد: دستگاه‌های صدور مجوز کسب و کار باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کرده و بوروکراسی اداری را کاهش دهند زیرا مردمی کردن اقتصاد یکی از سیاست و تأکیدات ریاست محترم جمهوری است.

به ‌گفته عباسی بدون شک تنها راه برون رفت کشور از شرایط وضع موجود، مردمی کردن اقتصاد و توجه به سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به ظرفیت گیلان در بخش کشاورزی، دریامحور، گردشگری و دانش بنیان در راستای پیشبرد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم تصریح کرد: تا پایان سال باید تمامی دستگاه‌های اجرایی مشخص کنند که در طول یکسال با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و مردم در حوزه کشاورزی، آبزی‌پروری، گردشکری و صنایع تبدیلی تا چه میزان موفق بوده و آن را به استانداری اعلام کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر جدی گرفتن عملکرد کارگروه‌ها توسط مدیران اجرایی به منظور تحقق شعار سال گفت: مدیران اجرایی باید کارگروه‌ها را جدی گرفته و از برگزاری جلسات بی‌ثمر جلوگیری کنند زیرا وجود یک کارگروه علمی و کارشناس می‌تواند بسیاری از معضلات گیلان در حوزه‌های مختلف را برطرف کند.

عباسی عدم وجود هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی در دولت را غیرقابل قبول دانست و افزود: عدم وجود هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در راستای صدور مجوز کسب و کار و ایجاد شرایط سرمایه گذاری در گیلان به هیچ عنوان پذیرفته نبوده و بنده به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان با دستگاه‌های تخطی کننده برخورد جدی می‌کنم.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه الکترونیک باید توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی جدی در نظر گرفته شود، گفت: لزومی ندارد یک سرمایه گذار برای دریافت مجوز مرتب به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کند زیرا این وظیفه دستگاه‌های اجرایی است که به دولت الکترونیک توجه کرده و شرایط را برای صدور مجوز فراهم کنند.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، تمامی دستگاه‌های متولی اعطای تسهیلات از جمله اداره کل اقتصاد و دارایی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید از محل تخصیص ۱۶ و ۱۸ و سایر منابع خود موظف هستند بر اساس اولویت‌ها توزیع عادلانه اعتبار داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه در بحث آمایش سرزمینی باید فرصت‌ها و تهدیدها شناسایی شوند، گفت: نباید به هیچ عنوان برای تکمیل پروژه‌ها زمان را از دست دهیم از این رو باید شهرستان‌ها، کارگروه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بر اساس هر منطقه، آسیب‌ها و فرصت‌ها را شناسایی کرده و بر همان اساس برنامه‌ریزی‌های‌ لازم را انجام دهند.

وی با دستور به بانک‌های عامل در خصوص تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی بیان کرد: در بحث تأمین اعتبار و سرمایه در گردش، بانک‌ها موظف هستند پای کار آمده و به تکمیل پروژه‌های عمرانی در گیلان کمک کنند.

استاندار از اعلام عملکرد بانک‌های خصوصی و دولتی گیلان خبر داد و افزود: سال گذشته دستور دادم که مسئله حمایت تسهیلاتی بانک‌های خصوصی و دولتی در راستای تکمیل پروژه‌های عمرانی و اعطاء تسهیلات به سرمایه‌گذاران مشخص و سپس به مردم و بانک مرکزی اعلام شود.

به گفته عباسی بانک‌ها باید منابع و اعتبارات خود را در کنار مردم داری، صرف اعتلا و توسعه استان گیلان کنند ولی برخی از بانک‌ها بیشتر مانع تراشی می‌کنند که این موارد قطعا به مردم و بانک مرکزی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به کاهش آب ذخیره شده در پشت سد سفید رود گفت: آب ذخیره شده در پشت سد سفید نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلیون متر مکعب و نسبت به ۲ سال گذشته ۴۰۰ میلیون متر مکعب کاهش داشته است ولی در طی این مدت جلسات خوبی را برگزار کرده و خروجی آن بسیار مثبت بوده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس