مراکز کانون پرورش فکری گیلان میزبان جشن‌های آغاز فعالیت‌های تابستانی است
مراکز کانون پرورش فکری گیلان میزبان جشن‌های آغاز فعالیت‌های تابستانی است
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به برگزاری جشن‌های آغاز فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری در استان گفت: مراکز ۳۱ گانه کانون میزبان برگزاری این جشن‌ها و آغاز فعالیت کارگاه‌های تابستانی است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به برگزاری جشن‌های آغاز فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری در استان گفت: مراکز ۳۱ گانه کانون میزبان برگزاری این جشن‌ها و آغاز فعالیت کارگاه‌های تابستانی است.

کلام قلم / به گزارش پایگاه خبری گیل فام ، سیدجلیل میرعظیمی ظهار کرد: این جشن‌ها در برخی از مراکز فرهنگی، هنری کانون طی دیروز برگزار شده و در برخی دیگر در حال برگزاری است.

وی، ایجاد فضایی شاد برای کودکان، نوجوانان و خانواده آنان و معرفی فعالیت‌های تابستانی را از اهداف برگزاری این جشن‌ها عنوان کرد و افزود: طی این مراسم مربیان مراکز فرهنگی، هنری کانون با معرفی کارگاه‌های عمومی و تخصصی، اهمیت حضور کودکان و نوجوانان در این فعالیت‌ها را یادآور می‌شوند.

میرعظیمی ادامه داد: برپایی نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای اعضای طرح کانون مدرسه از برنامه‌های جشن آغاز فعالیت‌های تابستانی است که برای بازدید کودکان و نوجوانان دایر می شود.

وی طرح کانون مدرسه را از طرح‌های کشوری بر اساس تفاهمنامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش عنوان و ذکر کرد: این طرح سال تحصیلی گذشته در گیلان اجرا شد و برای سال تحصیلی پیش رو نیز از “مهرماه” در استان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه آشنایی کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های این مجموعه از جمله اهداف اجرای طرح کانون مدرسه است، ادامه داد: در اجرای این طرح دانش‌آموزان یک روز را در مراکز کانون سپری کرده و با فعالیت‌های آن آشنا می‌شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه‌های تابستانی کانون پرورش فکری با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده‌است و تا شانزدهم شهریور ماه هم ادامه دارد.

به گفته وی، ثبت‌نام از کودکان و نوجوانان در گروه سنی چهار تا ۱۸ سال برای شرکت در کارگاه‌های تابستانی کانون به صورت رسمی به پایان رسیده اما علاقمندان تا پانزدهم ماه جاری برای نام‌نویسی می‌توانند به مراکز کانون در شهرستان‌های مختلف استان مراجعه نمایند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان دارای ۳۱ مرکز فرهنگی هنری، ثابت، چهار کتابخانه پستی، ۳ مرکز سیار روستایی و یک مرکز سیار شهری است.

بابک خاصه خان