قهرمانی تیم ملی فوتبال اسپانیا در مسابقات یورو ۲۰۲۴ / علیرضا محمودی فرد
قهرمانی تیم ملی فوتبال اسپانیا در مسابقات یورو ۲۰۲۴ / علیرضا محمودی فرد

به گزارش کلام قلم، در دیدار نهایی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴، تیم ملی فوتبال اسپانیا موفق شد با نتیجه دو بر یک، بر تیم ملی فوتبال انگلیس غلبه کرده و عنوان قهرمانی را از آنِ خود کند؛ این چهارمین قهرمانی لاروخا بود که باعث شد آن‌ها به تنهایی در کسب عنوان قهرمانی یورو، رکورددار شده […]

به گزارش کلام قلم، در دیدار نهایی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴، تیم ملی فوتبال اسپانیا موفق شد با نتیجه دو بر یک، بر تیم ملی فوتبال انگلیس غلبه کرده و عنوان قهرمانی را از آنِ خود کند؛ این چهارمین قهرمانی لاروخا بود که باعث شد آن‌ها به تنهایی در کسب عنوان قهرمانی یورو، رکورددار شده و از آلمان با ۳ قهرمانی، عبور کنند؛ آن‌ها پیش از این در سال‌های ۱۹۶۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲، عنوان قهرمانی مسابقات یورو را کسب کرده بودند. در این مسابقه، نیکو ویلیامز در دقیقه ۴۷ و میکل اویارزابال در دقیقه ۸۶ برای اسپانیا و کول پالمر در دقیقه ۷۳ برای انگلیس گلزنی کردند.

 

در پایان این رقابت‌ها، بازیکنانی حائز جوایز فردی شدند.

عناون آقای گلی مسابقات، به‌طور مشترک به ۶ بازیکن رسید که هر کدام موفق شده بودند ۳ گل به ثمر برسانند. هری کین از انگلیس، گودی خاکپو از هلند، جمال موسیالا از آلمان، دنی اولمو از اسپانیا، ایوان شرانتز از اسلواکی و گئورگس میکائوتادزه از گرجستان، عنوان مشترک بهترین گلزن مسابقات را از آن خود کردند.
رودری که به‌عنوان هافبک اسپانیا عملکرد فوق‌العاده‌ای در این جام داشت، به‌عنوان بهترین بازیکن جام معرفی شد؛ رودری در ۵۲۱ دقیقه بازی برای اسپانیا در این جام یک بار هم موفق به گلزنی شده بود، با ۴۳۹ پاس گه ۴۱۱ پاس سالم به مقصد رسیده بودند، آمار ۹۲.۸۴ درصد دقت پاس را به ثبت رساند.
لامین یامال هم به‌عنوان بهترین بازیکن جوان جام انتخاب شد. یامال که ۱۶ ساله وارد یورو ۲۰۲۴ شد و پیش از فینال تولد ۱۷ سالگی خود را جشن گرفت، ۵۰۷ دقیقه برای اسپانیا بازی کرد که آمار ۳۳.۳ کیلومتر دوندگی را از خود به جا گذاشت؛ یامال با یک گل زده و ۴ پاس گل که بیشترین تعداد پاس گل جام بود، روی ۵ گل اسپانیا در راه رسیدن به قهرمانی اثر مستقیم گذاشت؛ تعداد ۳۲ دریبل موفق هم که بیشترین تعداد دریبل موفق در جام محسوب می‌شود، آمار دیگری بود که از یامال به ثبت رسید.

تنظیم‌کننده: علیرضا محمودی فرد

  • نویسنده : علیرضا محمودی فرد