انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی سمنان و دانشگاه بین المللی ابن سینای کشور گرجستان
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی سمنان و دانشگاه بین المللی ابن سینای کشور گرجستان

به گزارش پایگاه خبری کلام قلم به نقل از ایسنا سمنان، جهاد دانشگاهی استان سمنان و کالج بین المللی ابن سینا گرجستان تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری امضا کردند. این تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان و رئیس کالج […]

به گزارش پایگاه خبری کلام قلم به نقل از ایسنا سمنان، جهاد دانشگاهی استان سمنان و کالج بین المللی ابن سینا گرجستان تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری امضا کردند.

این تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان و رئیس کالج بین المللی این سینا کشور گرجستان در سمنان امضا و تبادل شد.

علی منصفی راد در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: به منظور توسعه پژوهشهای کاربردی، رفع مشکلات صنایع و سازمانها در کشور و پاسخگویی به مهمترین ضرورتهای جامعه اسلامی ایران، لازم است بین دانشگاه و سازمانها و شرکتها به عنوان کانون کسب خودکفایی و مبدأ تحولات، ارتباطی نزدیک و متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در سایه این ارتباط می توان با استفاده از مشارکت دانشمندان و پژوهشگران دانشگاهی ملی و بین المللی و مراکز علمی و صنعتی موجبات ارتقای علمی و تحقیقاتی کشور را فراهم نمود و با توجه به این اهداف، این تفاهم نامه همکاری فیمابین جهاد دانشگاهی استان و کالج بین المللی ابن سینای کشور گرجستان منعقد می گردد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به عناوین همکاری های پژوهشی این تفاهم نامه گفت: همکاری دوجانبه در راستای تعریف و اجرای پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی توسط دو طرف، همکاری دوجانبه در راستای ایجاد بانک های اطلاعاتی از محققین و متخصصین فعال دانشگاهی در زمینه های مورد نیاز تحقیقاتی و پژوهشی هر دو واحد، ایجاد شرایط لازم برای برگزاری فرصت های مطالعاتی و پژوهشی اساتید و دانشجویان بنا به اولویت های پژوهشی و طرح های در دست اجرا و ارزیابی و احصاء مشکلات راهبردی منطقه ای و ملی در قالب مشارکت های دوجانبه و تدوین طرح های پژوهشی و فناورانه به منظور ارائه ی راهکار علمی در جهت رفع چالش های مد نظر، از جمله موضوعات این تفاهم نامه در حوزه پژوهشی است.

منصفی راد همچنین گفت: همکاری متقابل در زمینه فناوری اطلاعات و ایجاد دوره ها و دانشگاه مجازی طبق ضوابط و مقررات، تحقیق و توسعه در راستای فناوری های نوظهور در حوزه پزشکی و توسعه توان طرفین در این زمینه، معرفی توانمندی ها و استعداد دو طرف قرارداد در کلیه زمینه های مورد نظر(آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و دانشجویی)، کسب فناوریهای پیشرفته موردنیاز در حوزه درمان پزشکی و همچنین همکاری دوجانبه در راستای احصاء مشکلات و رفع کمبودهای حوزه ی کشاورزی و دامپروری هر دو کشور نیز از سایر موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه، همکاری طرفین در جهت معرفی، بازارسازی و فروش محصولات فناورانه واحدها در مقیاس بین المللی، ایجاد زیرساخت فروش خدمات مشاوره ای و آنلاین توسط اساتید و پژوهشگران حوزه کشاورزی و دامپروری واحدها، استفاده از توانمندیهای دانش پژوهان و صدور مدارک مهارتی با ۸ سطح، کمک به اجرای فعالیت های حوزه تجاری سازی (سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان)، توسعه پیدا می کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: همکاری و تعامل با مرکز آموزش مهارتی و تخصصی، همکاری با پارک علم و فناوری و مرکز رشد، همکاری رسانه ای، همکاری دو جانبه در استفاده از پایگاه های اطلاعاتی و امکانات آموزشی موجود برای استفاده دانشجویان و نیز تبادل دانشجو، فراهم نمودن ظرفیت کافی و شرایط مناسب برای انجام دوره های کارآموزی دانشجویان در دانشگاه و… نیز از موضوعات دیگر این تفاهم نامه همکاری است.