دانشگاه آزاد اسلامی دانش‌آموختگانی‌ در ۳۰ کشور جهان دارد که با آنها شبکه رأفت انسانی را می‌سازد
دانشگاه آزاد اسلامی دانش‌آموختگانی‌ در ۳۰ کشور جهان دارد که با آنها شبکه رأفت انسانی را می‌سازد

کلام قلم به نقل از سرویس دانشگاه پایگاه خبری ندای دانش ؛ دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین جشن دانش‌آموختگی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، با تبریک فارغ التحصیلی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما به سرزمینی تعلق داریم که روزی رهبری جهان علم را برعهده داشت. به گونه ای که به […]

کلام قلم به نقل از سرویس دانشگاه پایگاه خبری ندای دانش ؛ دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین جشن دانش‌آموختگی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، با تبریک فارغ التحصیلی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما به سرزمینی تعلق داریم که روزی رهبری جهان علم را برعهده داشت. به گونه ای که به مدت ۵۰۰ سال حرف علمی جدیدی مطرح نمی‌شد، مگر از دانشمندان این دیار.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس آیه شریفه «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ»، تقوا مایه افتخار انسان‌هاست، اظهار داشت: وقتی دانشمندی چون ناصرخسرو سرزمین‌های مختلف از افغانستان، ایران، شام و حجاز را می‌پیمود، کسی درباره ملیت او نپرسید، چرا که همه او را به عنوان یک دانشمند اسلامی می‌شناختند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام حج مسلمانانی با ملیت‌های گوناگون از سراسر جهان به مکه مکرمه می‌روند، ما نیز از ملیت‌های مختلف حول محور علم – که مایه فخر‌ انسان است – گردهم آمده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آیه ۳۱ سوره بقره گفت: آیه شریفه «وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِکَهِ فَقَالَ أَنْبِئُونِی بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ» اشاره می کند که خداوند متعال پس از آنکه به انسان اسماء الهی را آموخت، به فرشتگان امر کرد به انسان سجده کنند.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: دانشمندان ما سرآمدان علم جهان بودند و اکنون نیز دوباره با چراغی که به دست امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی روشن شد، علم در حال بازگشت به سرزمین مادری خود است.

وی با بیان اینکه در اسناد کشور‌های پیشرو مانند ایالات متحده نسبت به پایان دنیای تک‌قطبی علم هشدار داده شده، گفت: کشور‌های آسیایی به جوهره علم دست یافته‌اند. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ نظام سلطه به رهبری آمریکا به واسطه علم از ۲۰۰ سال پیش توانست جهان را اداره کند و سبک زندگی خود را به دیگر کشورها تحمیل و القا کند اما دوره تک‌قطبی علم رو به پایان است.

دکتر طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: از امروز به بعد افتخار دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانش‌آموختگانی‌ در ۳۰ کشور جهان دارد که به کمک آنها می‌تواند شبکه رأفت انسانی را بسازد. ما می‌خواهیم دست در دست هم دهیم به مهر و علم و دنیای خویش کنیم آباد.