حضور ۲۰۶ پرچم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس | علیرضا محمودی فرد
حضور ۲۰۶ پرچم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس | علیرضا محمودی فرد

طبق گزارش کلام قلم، بازی‌های المپیک به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان که همیشه چشم‌ها را به خود خیره کرده و شاهد حضور پرشور ملل مختلف از سراسر دنیا بوده، مجددا در پاریس فرانسه کلید خورده است. در اولین دوره المپیک مدرن که در سال ۱۸۹۶ در آتن یونان برگزار شد، تنها ۱۴ کشور با ۲۴۱ […]

طبق گزارش کلام قلم، بازی‌های المپیک به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان که همیشه چشم‌ها را به خود خیره کرده و شاهد حضور پرشور ملل مختلف از سراسر دنیا بوده، مجددا در پاریس فرانسه کلید خورده است. در اولین دوره المپیک مدرن که در سال ۱۸۹۶ در آتن یونان برگزار شد، تنها ۱۴ کشور با ۲۴۱ ورزشکار حضور داشتند؛ این تعداد در دوره‌های بعدی افزایش یافت و در سال ۱۹۰۰ در پاریس به ۲۴ کشور و ۱۲۲۵ ورزشکار رسید. در سال‌های ۱۹۱۶، ۱۹۴۰ و ۱۹۴۴ به‌دلیل وقوع جنگ‌های جهانی اول و دوم، برگزاری المپیک متوقف شد؛ این موضوع، روند افزایش حضور کشورها را تحت‌الشعاع قرار داد، اما پس از پایان جنگ جهانی دوم، مجدد به‌صورت جهشی، تعداد کشورها و ورزشکارهای شرکت‌کننده زیاد شد.
بیشترین میزان حضور کشورها در المپیک در المپیک ۲۰۱۶ ریو با حضور ۲۰۷ کشور بوده است و همچنین تعداد کشورهای شرکت‌کننده در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۲۴ پاریس، ۲۰۶ به ثبت رسیده است.

 

تنظیم: علیرضا محمودی فرد

  • نویسنده : علیرضا محمودی فرد