از فریمان تا مازندران_از فیزیک هسته ای تا ورزش هاکی / فهیمه کاملان نجار
از فریمان تا مازندران_از فیزیک هسته ای تا ورزش هاکی / فهیمه کاملان نجار

به گزارش کلام قلم، فهیمه کاملان نجار هستم متولد سال ۶۶، دانشجوی دکتری روزانه فیزیک هسته‌ای با معدل ۱۹٫۰۶ از دانشگاه مازندران و این افتخار را داشتم که دوره فوق لیسانس خود را در دانشگاه پیام نور مرکز فریمان بگذرانم و در طول تحصیل دبیری کانون ورزش این مرکز را عهده دار بودم . از […]

به گزارش کلام قلم، فهیمه کاملان نجار هستم متولد سال ۶۶، دانشجوی دکتری روزانه فیزیک هسته‌ای با معدل ۱۹٫۰۶ از دانشگاه مازندران و این افتخار را داشتم که دوره فوق لیسانس خود را در دانشگاه پیام نور مرکز فریمان بگذرانم و در طول تحصیل دبیری کانون ورزش این مرکز را عهده دار بودم . از سال ۹۹ و همزمان با کنفرانس هسته ای ایران همکاری خود را انجمن هسته ای ایران شروع نمودم و در مهرماه ۱۴۰۰ با رای اعضای دانشجویی انجمن، برای ۱۸ ماه عضو اولین دوره شاخه دانشجویی انجمن هسته ای ایران شدم و بعد از اتمام مدت همکاری این افتخار نصیب من شد تا از اول تیرماه ۱۴۰۲ به مدت ۱۸ ماه دیگر به عنوان “عضو کمیته علمی فیزیک و شتابگرها” و نیز “دبیر شاخه بانوان” در خدمت انجمن هسته ای ایران باشم. تجربه همکاری با انجمن هسته‌ای برای من بسیار جالب و آموزنده بوده است. این همکاری به من این فرصت را داد تا با دانشمندان و محققان برجسته در این زمینه آشنا شوم و از تجربیات آنها بهره‌مند شوم و فرصت خوبی برای من بود تا در جمع افراد با انگیزه و علاقه‌مند به تحقیقات در این زمینه قرار بگیرم و باعث شده تا بتوانم با تلاش و پیشرفت در این زمینه، به رشد و پیشرفت خود کمک کنم و شاید کسب عنوان استاد برتر سرآمد آموزشی علوم پایه دانشگاه تربت حیدریه در سال۱۴۰۱ حاصل همین تجربیات بوده است. علی رغم اینکه طی مدت کوتاهی و از مهرماه ۱۴۰۰ همکاری خود را با دانشگاه سراسری تربت حیدریه و از بهمن ۱۴۰۰ با دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان استاد مدعو شروع نمودم.
فعالیت های من به مباحث درسی محدود نمی شود. از دوران راهنمایی و از سال ۱۳۷۹ ورزش خود را در رشته هندبال شروع کردم و از همان سال اول موفق به کسب مقام های متعدد در مسابقات دانش آموزی و استانی و کشوری شدم. اما یک اتفاق در سال ۱۳۸۳ باعث شد فعالیت ورزشی خود را در رشته هاکی شروع کنم، رشته ورزشی اصیل ایرانی که به نام ایران در منشور المپیک ثبت شده است. طی سال ها فعالیت در این رشته نیز مقام ها متعددی از قهرمانی لیگ کشور تا قهرمانی المپیاد ایرانیان و … کسب نمودم و در سال ۱۳۹۷ به عنوان و نائب رییس هیات هاکی مشهد، در سال ۱۳۹۸ به عنوان سرپرست تیم ملی بانوان ایران و در سال ۱۴۰۱ به عنوان نائب رییس هیات هاکی استان و مشاور فدراسیون هاکی ج.ا.ا منصوب شدم و در حال حاضر با صلاحدید مدیرکل محترم اداره ورزش و جوانان استان و ریاست محترم فدراسیون هاکی ج.ا.ا به عنوان “سرپرست هیات هاکی استان” و به عنوان تنها سرپرست/رییس خانم در هیات های ورزشی در استان پهناور، مشغول به فعالیت می باشم و امیدوارم بتوانم دوباره هاکی استان را به روزهای طلایی خود برگردانم و این رشته اصیل ایرانی را هرچه بیشتر در استان خراسان رضوی گسترش دهم.
همچنین امیدوارم در حوزه هسته ای و فعالیت  و همکاری با انجمن هسته ای ایران نیز بتوانم مفید واقع شوم و گامی هر چند کوچک در راستای پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور عزیزم ایران بردارم. در همین راستا و طی مذاکره با معاونت محترم سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل محترم شرکت کاربرد پرتوها، جناب آقای دکتر شیرمردی به عنوان سفیر علمی جوان این شرکت جهت گسترش کاربرد پرتوها در کشور منصوب شدم و در اولین گام و با هدف گسترش کاربردپرتوها در بخش کشاورزی (خشکبار و زعفران و …) در استان خراسان رضوی مذاکرات اولیه را انجام دادم که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد و امیدوارم با گسترش بحث پرتودهی چه به عنوان کاهش آفات، چه به عنوان پرتودهی روی مواد غذایی و محصولات کشاورزی شاهد هدر رفت کمتر محصولات کشاورزی و افزایش سهم صادرات در استان باشیم.
ارسال مصاحبه : حسن صادقی یونسی(جغرافیا)