نخستین جشنواره شکرانه برداشت چای برگزار شد
نخستین جشنواره شکرانه برداشت چای برگزار شد
نخستین جشنواره چای شهرستان رودسر در زمین ورزشی مریم دشت واجارگاه با حضور استاندار گیلان و مدیران کل استان، فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

کلام قلم / به‌گزارش  پایگاه خبری گیل فام ،  ولی جهانی  با اعلام این خبر گفت: نخستین جشنواره شکرانه برداشت چای با هدف شناساندن چای ایرانی و تلاش دست اندرکاران این صنعت و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی شهر واجارگاه شهرستان رودسر، برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان گیلان وجود باغات چای در واجارگاه را موهبت الهی نامید و اظهار کرد: ۷ کارخانه چای در حوزه شهری واجارگاه قرار دارند که ۶ کارخانه فعال است.

او با اشاره به برگزاری جشنواره شکرانه برداشت چای در شهرستان رودسر افزود: این جشنواره در این سطح برای نخستین بار به همت فرمانداری و شهرداری واجارگاه و دستگاههای اجرائی شهرستان و همچنین ادارهکل میراث فرهنگی استان و با حمایت و همراهی هنرمندان صنایع‌دستی برگزار شد.

جهانی با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از این جشنواره یکروزه صورت گرفت، گفت: چای سبز، محصول استراتژیک منطقه در کنار مرکبات برنج بشمار می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان گیلان تصریح کرد: شهر واجارگاه و روستاهای اطراف، نه تنها دارای مناظر طبیعی و کشاورزی و نیز باغات چای بسیار زیبا است؛ بلکه دارای ابنیه قابل ثبت در فهرست آثار ملی با قدمت بیش از صد سال است که این اداره کل درصدد ثبت آن می‌باشد.

او بیان کرد: زندگی روستایی و ظرفیت گردشگری کشاورزی روستاهای واجارگاه، فضایی را ایجاد کردهاند که این روستا در سطح استان، ملی و فراملی شناخته شود و گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

جهانی در پایان گفت: امیدوارم به زودی شاهد این باشیم که در این روستا و روستاهای اطراف، اقامتگاههای بومگردی و سایر مؤسسات جذب گردشگر و خدمات گردشگری اجرایی شوند.

لازم به ذکر است در این جشنواره غرفه‌های چای محلی و صنایع‌دستی برپایی شد که مورد بازدید علاقمندان قرار گرفت.

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان

بابک خاصه خان