جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت الله مدرس و ۱۲۲۰ شهید ترشیز کهن برگزار شد
جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت الله مدرس و ۱۲۲۰ شهید ترشیز کهن برگزار شد

به گزارش کلام قلم به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ صبح امروز جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت الله مدرس و ۱۲۲۰ شهید ترشیز کهن (کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، کوهسرخ) با حضور مسئولین استانی و ائمه جمعه، فرماندهان سپاه و فرمانداران ترشیز بزرگ در سالن همایش‌های فرمانداری شهرستان کاشمر برگزار شد. سردار حسینعلی […]

به گزارش کلام قلم به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ صبح امروز جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت الله مدرس و ۱۲۲۰ شهید ترشیز کهن (کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، کوهسرخ) با حضور مسئولین استانی و ائمه جمعه، فرماندهان سپاه و فرمانداران ترشیز بزرگ در سالن همایش‌های فرمانداری شهرستان کاشمر برگزار شد.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده در این جلسه بر اطلاع‌رسانی گسترده حول محور دومین کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت الله مدرس و ۱۲۲۰ شهید ترشیز کهن تأکید کرد و گفت: اطلاعات مورد نظر در سامانه‌ایی بارگزاری شود و چنانچه این سامانه از قبل تعریف شده به روزرسانی شود و در دسترس قرار بگیرد.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: یافته‌ها و تجارب ارزشمندی از سراسر استان جمع‌آوری شده و مطالعات خوبی در همین راستا انجام شده که ضرورت است استفاده شود و برنامه‌ها مبتنی بر اقتضائات منطقه ترشیز، بومی‌سازی شود.

وی بیان داشت: جهاد بزرگ از منظر مقام معظم رهبری به شهدا تعلق گرفته است و ضرورت است که بیش از این خودمان را آماده کنیم و در همراه سازی جامعه از خانواده شهدا، جوانان، نوجوانان و حتی کودکان استفاده کنیم.

حسینعلی یوسفعلی زاده با اشاره به اینکه دشمن در روز، چندین ساعت برای انحراف فکری کودکان ما کار می‌کند تأکید کرد: فرصت دومین کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت الله مدرس و ۱۲۲۰ شهید ترشیز کهن، ظرفیت بزرگی است که فرزندانمان را از چنگال دشمن نجات دهیم.

برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدا، کاری جهادی، بسیجی، انقلابی و تکلیفی است

وی یادآور شد: برگزاری کنگره، کاری جهادی، بسیجی، انقلابی و تکلیفی است و ضمن آسیب شناسی و عبور از آسیب‌ها سربلند بیرون بیاییم و از ظرفیت‌های استانی و محلی استفاده کنید و در مقیاس ملی تعامل داشته باشید.

در ادامه جلسه حجت‌الله شریعتمداری بیان داشت: کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت الله مدرس و ۱۲۲۰ شهید ترشیز کهن باید پیام ایمان و امید را در بین اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان رواج دهد و گفتمان سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تعظیم شهداء را در سطح ملی ارتقاء ببخشد.

فرماندار شهرستان کاشمر افزود: دومین کنگره ملی شهدای ترشیز کهن به نام شهید آیت الله مدرس مزین است؛ شهیدی که نماد استکبارستیزی و نماد مبارزه با دیکتاتوری رژیم ملعون پهلوی است و این مهم باید در کنگره نمود عینی داشته باشد.

در کنگره ملی شهدا، تبیین شود که چه کسی دیکتاتور است

وی با اشاره به نسبت‌های ناروای اغتشاشگران به نظام جمهوری اسلامی گفت: باید در کنگره ملی شهدا، تبیین شود که چه کسی دیکتاتور است و برای پرداختن به این مسأله، این کنگره، ظرفیت عظیمی دارد که باید استفاده شود.

شریعنمداری به استفاده از منویات و رهنمودهای خانواده‌های معظم شده تأکید کرد و اظهار داشت: از ظرفیت‌های مردمی استفاده حداکثری شود و باید کنگره شکل و نماد مردمی داشته باشد و از تشکل‌های مردمی فرهنگی و مذهبی و  مشارکت جوانان و نوجوانان با برنامه‌ریزی استفاده شود.

وی با اشاره به استفاده از تمام امکانات و تجهیزات دولتی و مردمی در برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس و ۱۲۲۰ شهید ترشیز کهن یادآور شد: از ظرفیت‌های بومی و استانی و ملی استفاده و تلاش کنیم تا کنگره‌ایی در شأن شهدا و آبرومندانه و در سطح ملی برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام جواد طاهری در ادامه گفت: بزرگداشت شهدا، برای آینده کشور لازم و ضرورت است و به فرموده مقام معظم رهبری «بزرگداشت شهید یعنی اصالت بخشیدن به آن هدفها و تشویق به آن عمل و تقدیس آن ایثار».

مظهر قدرت ایران شهدا هستند

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که «زنده نگهداشتن یاد شهدای انقلاب باعث تداوم حرکت انقلاب است» و اینکه مظهر قدرت ایران شهدا هستند.

وی تأکید کرد: ما به برگزاری کنگره‌های شهدا احتیاج داریم؛ کنگره‌هایی که اهداف متعالی دارند. نخست معرفی الگوها است و آشنایی با زندگی شهدا و دوم معرفی آرمانهای شهدا است و سوم معرفی سبک زندگی شهدا است و برخوردشان با خانواده و همسایگان و دیگر اقشار مردم مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی مانند چهل شب با چهل شهید در منازل خانواده‌های شهدا و در سر مزار شهدا یادآور شد: کتاب زندگینامه شهدای ترشیز نوشته شده و طی جلساتی که در روستاها هم برگزار شده از نویسندگان حوزه شهدا تقدیر شده و این مسیر همچنان تداوم دارد.

در پایان مراسم، حکم ‌های مسئولیت‌ با همکاری دکتر علی علیمددی، مسئول دبیرخانه برگزاری کنگره مرکزی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی به مسئولین مربوطه ترشیز بزرگ تقدیم شد.

در این جلسه فعالان و مسئولین فرهنگی ترشیز بزرگ از جمله زهره ایزدی، رئیس کارگروه زنان و خانواده مجمع بسیجیان، مدیر کمیته بانوان در کنگره، مسئول امور خانواده و عفاف و حجاب کاشمر و مسئول امور بانوان آموزش و پرورش و فاطمه صابر، دبیر کمیته بانوان در کنگره  نیز حضور داشتند.

نخستین جلسه سیاست‌گذاری کنگره ملی شهدای ترشیز بزرگ با حضور سردار نظری فرماندهی سپاه امام رضا (ع) با حضور  اعضای کنگره شهدا  و اصحاب رسانه در دفتر امام جمعه وقت شهرستان (حجت‌الاسلام محمدکاظم طباطبایی) برگزار شد   https://basijnews.ir/00d2yu

و دومین جلسه در تاریخ پنج مرداد ۱۴۰۱ https://torshizkhan.ir/?p=4337  با حضور سردار غیاثی در دفتر امام جمعه شهرستان کاشمر (حجت‌الاسلام جواد طاهری) برگزار شد.

جلسه امروز ۲۶ تیرماه با حضور پررنگتر مسئولین شهرستانی و نیروهای مردمی پای کار و اصحاب رسانه، در کاشمر برگزار شد که شرح داده شد.

خبرنگار و گزارشگر: حوریه صادقی زیرک آباد