تشریح برنامه‌های هفته زمین پاک در زنجان/ افتتاح چهل و دومین خانه محیط زیست استان زنجان
تشریح برنامه‌های هفته زمین پاک در زنجان/ افتتاح چهل و دومین خانه محیط زیست استان زنجان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از افتتاح چهل و دومین خانه محیط زیست استان در شرکت پدیده شیمی قرن همزمان با هفته زمین پاک خبر داد و گفت: شعار هفته زمین پاک در سال جاری «سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز» است.

به گزارش کلام قلم به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی زمین پاک و ۲ تا ۸ اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است، اظهار داشت: شعار هفته زمین پاک در سال جاری «سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز» است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از افتتاح چهل و دومین خانه محیط زیست استان در شرکت پدیده شیمی قرن در هفته زمین پاک خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسیر سبز، ایران پاک در همه شهرستان‌های استان برنامه پاکسازی طبیعت با مشارکت دوستداران محیط زیست، اعضای خانه‌های محیط زیست، کارکنان دولت و عموم مردم برگزار خواهد شد.

وی به نواخته شدن زنگ زمین در مدرسه محیط زیستی امام رضا(ع) زنجان اشاره کرد و ادامه داد:  به مناسبت هفته زمین پاک بازدید از موزه تاریخ طبیعی زنجان برای عموم به مدت ۴ روز رایگان خواهد بود.

یافتیان در پایان افزود: نشست مسوولان خانه‌های محیط زیست استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی با محیط زیست در مدارس، برگزاری جلسات کارگروه مدیریت پسماند در سطح استان و… از دیگر برنامه‌های محیط زیست استان در هفته زمین پاک خواهد بود.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان علاقمندان می‌توانند برای بازدید از موزه تاریخ طبیعی از تاریخ ۵ تا ۸ اردیبهشت ماه در ساعت کاری موزه تاریخ طبیعی مراجعه کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس