برشی از سخنرانی جناب پروفسور محمود سریع‌القلم، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
برشی از سخنرانی جناب پروفسور محمود سریع‌القلم، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
طبق گزارش کلام قلم، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، پروفسور محمود سریع‌القلم، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در نشست تخصصی تحول دیجیتال، بخش خصوصی و ماندگاری کسب و کارها، سخنرانی خود را با طرح این پرسش که چگونه شرکت های بخش خصوصی می‌توانند در توسعه ایران نقش آفرینی کنند، آغاز کرد. ایشان در این سخنرانی، از جمله اهداف بخش خصوصی و هدف حکمرانی را تولید ثروت، حفظ هویت ملی، تامین نیازهای ملی و پاسخ به نیازهای روز جامعه عنوان کرد. | تنظیم کننده: علیرضا محمودی فرد

طبق گزارش کلام قلم، سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، اساتید، محققین، دانشجویان و تیم‌های رسانه‌ای در ۲۲م مردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، برگزار گردید.
پروفسور محمود سریع‌القلم، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در نشست تخصصی تحول دیجیتال، بخش خصوصی و ماندگاری کسب و کارها، سخنرانی خود را با طرح این پرسش که چگونه شرکت های بخش خصوصی می‌توانند در توسعه ایران نقش آفرینی کنند، آغاز کرد.
دکتر سریع‌القلم در این سخنرانی، از جمله اهداف بخش خصوصی و هدف حکمرانی را تولید ثروت، حفظ هویت ملی، تامین نیازهای ملی و پاسخ به نیازهای روز جامعه عنوان کرد.
ایشان سپس افزود: با همت بخش خصوصی یک شبکه جهانی ارتباطاتی شکل گرفته است طوری که در تحول مدل های بنیادی هوش مصنوعی عمده کار را شرکت‌های خصوصی انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: بخش خصوصی در دنیا به صورت متقابل وابسته به هم، تولید و خدمات را پیش می‌برد. همچنین در دنیا برای بررسی اعتبار کشورها به عملکرد بخش خصوصی بسیار توجه می‌شود. نقش پررنگی درآمد شرکت های خصوصی در تولید ناخالص ملی کشورها دارد که در حال حاضر اقتصاد آمریکا از این لحاظ پیشرو است.
وی تصریح کرد: برای سالم‌سازی در یک کشور و رشد در بخش اقتصادی اولین اتفاق باید در بخش تبادل اندیشه و باید بر اساس فکت و آمار صورت گیرد. در هر کشوری که بخش خصوصی حاکم شود باید حاکمیت خود را میانجی بخش خصوصی و دولتی بداند نه صاحب ثروت.
ایشان عنوان کرد: وقتی یک سیستم در یک کشور مسلط شود، به صورت گروهی تصمیم سازی می‌شود و مشکلات به این صورت بررسی و حل می‌شود.
ایشان با اشاره به اینکه در کشور ما سرمایه داری به صورت ناقص وارد کشور شده در رابطه با دیگر تجربه ایران در حوزه بخش خصوصی به صنعتی شدن ناقص، اولویت امنیت بر اقتصاد، اولویت سیاست بر اقتصاد و اولویت هویت بر اقتصاد تاکید کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حکمرانی در ایران براساس نگرش افراد بوده و سیستم سازی نشده است و هنوز قضاوت فردی در توسعه و حکمرانی نقش اصلی دارد که دلیل آن نیز عدم ارتباط با دنیا است.

تنظیم کننده: علیرضا محمودی فرد

  • نویسنده : علیرضا محمودی فرد