برشی از سخنرانی جناب پروفسور حسین راغفر، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
برشی از سخنرانی جناب پروفسور حسین راغفر، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
طبق گزارش کلام قلم، پروفسور حسین راغفر، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سخنرانی خود با عنوان «اقتصاد دیجیتال در ایران؛ الزامات، فرصت‌ها و تهدیدها» به بخشی از تجارب خدمات دیجیتال در دنیا اشاره کرد. | تنظیم: علیرضا محمودی فرد

طبق گزارش کلام قلم، سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، اساتید، محققین، دانشجویان و تیم‌های رسانه‌ای در ۲۲م مردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، برگزار گردید.
پروفسور حسین راغفر، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سخنرانی خود با عنوان «اقتصاد دیجیتال در ایران؛ الزامات، فرصت‌ها و تهدیدها» به بخشی از تجارب خدمات دیجیتال در دنیا اشاره کرد.
وی گفت: نکته قابل توجه در صادرات جهانی خدمات دیجیتال این است که نسبت این خدمات از سال ۲۰۱۵ تا پایان ۲۰۲۳ دو برابر شده و در سال ۲۰۲۳ میزان صادرات این خدمات به رقم ۴۲۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

دکتر راغفر با اشاره به سهم بالای بسیاری از کشورها در این صادرات از جمله هند، ترکیه و امارات، سهم ایران را در دوره مشابه با ۰/۲۳ درصد کاهش اعلام کرد و گفت که در سال ۲۰۲۳ میزان صادرات خدمات دیجیتال ایران به ۰/۷۳ میلیارد دلار تقلیل یافته است.
او در رابطه با کسب سهم بزرگتر از اقتصاد جهانی دیجیتال ایران در دنیا اظهار داشت: ایران باید وارد حوزه تولید صنعتی شود، که طیف گسترده‌ای از ربوت‌ها از خودروهای خودران تا انواع وسایل هوشمند در زندگی روزمره تا جنگ افزارهای هوشمند را شامل می‌شود.
راغفر ضمن اینکه اقتصاد را یک علم بسیار پیچیده و چندبعدی خواند، بیان کرد: راه خروج از بن‌بست‌های فعلی اقتصاد ایران، مشارکت در فرایند پرفساد کنونی و گرفتن سهمی از این خان غارت نیست. انجمن‌های علمی و تشکل‌های مردمی باید حقوق صنفی جامعه خود را از دولت و حکومت مطالبه کنند.

انتشار دهنده: علیرضا محمودی فرد

 

  • نویسنده : علیرضا محمودی فرد