ایجاد اشتغال پایدار به همت بنیاد برکت در مناطق روستایی و محروم یزد
ایجاد اشتغال پایدار به همت بنیاد برکت در مناطق روستایی و محروم یزد
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری یزد گفت: هدف نهایی طرح‌های بنیاد برکت، توسعه مناطق محروم و روستایی شهرستان با ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش کلام قلم به نقل از خبرگزاری فارس در یزد، علی احمدیان عصر امروز در نشست بررسی طرح‌ها و برنامه‌های بنیاد برکت در سال جدید اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی بنیاد برکت، توسعه کسب‌وکار پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم مبتنی بر مزیت نسبی مناطق است.

وی افزود: طرح‌های حمایتی اشتغال‌زایی «آسمان»، «آفتاب» و «سحاب» از جمله طرح‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که اجرای آن باید با همکاری دستگاه عضو کارگروه اشتغال شهرستان یزد و مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در دستور کار قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری یزد با بیان این‌که هدف نهایی این طرح‌ها، توسعه مناطق محروم و روستایی با ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت با هدف کارآفرینی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ایجاد فرصت‌های شغلی اجرا می‌شود.

احمدیان تصریح کرد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح‌ها، کارگروه تخصصی اشتغال روستا با عضویت دهیار، اعضای شورای اسلامی روستا، امام جماعت و نمایندگان برخی از نهادها و با حضور تسهیلگران بنیاد برکت تشکیل می‌شود تا ضمن بررسی و تأیید نهایی متقاضیان، اهلیت سنجی و آموزش آن‌ها انجام شود.

حیدری مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت استان یزد نیز گفت: برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی فردمحور و تعاونی در روستا ابتدا ظرفیت اشتغال هر روستا و افراد و تعاونی‌های واجد شرایط توسط تسهیل گر شناسایی و پس از تشکیل پرونده و تأیید کمیته اشتغال بنیاد برکت برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس