آزمایشگاه مرجع صنایع در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود/ استفاده از طرح‌های دانشگاهی برای کاهش آلایندگی‌های مس
آزمایشگاه مرجع صنایع در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود/ استفاده از طرح‌های دانشگاهی برای کاهش آلایندگی‌های مس
رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان نسبت به تسریع در راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع صنایع با همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش کلام قلم به نقل از خبرگزاری فارس از رفسنجان، رضا رنجبرکریمی امروز در حاشیه بازدید مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار داشت: بنا به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان، در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان این خواسته مقام معظم رهبری عملی شد و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار شدند و این امر موجب شد دانشگاه ولیعصر(عج) به‌عنوان دستگاه برتر استان در تحقق شعار سال انتخاب شود.

 رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) یکی از مسائل مهم را اعطای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بااستعداد دانست و ادامه داد: ایجاد پارک علم و فناوری در رفسنجان هم می‌تواند اکوسیستم کارآفرینی دانش‌بنیان را تکمیل کند و نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار در رفسنجان داشته باشد.

وی در همین رابطه افزود: اگر مجتمع مس در این زمینه در کنار دانشگاه قرار بگیرد، در ایجاد اشتغال توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تحولی عظیم رخ خواهد داد.

 وی در خصوص راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع صنایع در دانشگاه گفت: قبلاً در مورد این موضوع صحبت شده و تفاهم‌نامه‌ای هم در این مورد ایجاد شده که نیاز به سرعت بیشتر دارد تا بتوان زودتر به جامعه و صنعت خدمات آزمایشگاهی استاندارد ارائه داد.

 در ادامه حسین محققی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ضمن قول پیگیری درخواست‌های دانشگاه ولی عصر(عج) در زمینه‌های مختلف طبق روال کاری مجتمع مس اظهار داشت: در بحث آلودگی مس، نیازمند طرح‌ها و ایده‌های جدید هستیم و معتقدم اگر صنعت و دانشگاه در کنار هم قرار بگیرند، مکمل هم خواهند بود و تجربه کاری صنعت در کنار علم دانشگاهیان به نفع صنعت و دانشگاه است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس