چهارمین جشنواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی
چهارمین جشنواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی

به گزارش کلام قلم، دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار ا‌ست اظهار کرد: پیشرفت و ترقی در هر کشور به واسطه ی تحقیق و پژوهش پدید می آید. وی گفت: با توجه به جایگاه پژوهش و فناوری، شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۵ […]

به گزارش کلام قلم، دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار ا‌ست اظهار کرد: پیشرفت و ترقی در هر کشور به واسطه ی تحقیق و پژوهش پدید می آید.

وی گفت: با توجه به جایگاه پژوهش و فناوری، شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۵ آذر ماه را به این نام اختصاص داد و وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از سال ۱۳۷۹ خورشیدی هفته آخر آذر را به نام هفته پژوهش نام‌گذاری نمود که از سال ۱۳۸۴ خورشیدی به عنوان هفته پژوهش و فناوری تغییر نام یافت.

رئیس چهارمین جشنواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی با اعلام این خبر افزود: باتوجه‌به اهمیت هفته پژوهش و فناوری (۲۰ تا ۲۶ آذرماه هرسال) و نظر به اهمیت پژوهش و تحقیق پژوهشگران و محققان، شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی طی فراخوان، ۱۵ پژوهشگر برتر را بر اساس دستورالعمل ۲۵ مین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور انتخاب کرده و از آنها تجلیل خواهد کرد.

ایشان با بیان اینکه این جشنواره به مناسبت روز پژوهش در ۲۵ آذرماه برگزار و از پژوهشگران برتر تجلیل می‌شود، ادامه داد: شرکت در این فراخوان کاملاً رایگان است و تمام دانشجویان و دانش‌آموختگان تمامی رشته‌های تحصیلی و در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هرسال این فراخوان ۳۰ شهریورماه منتشر شده و تا یک آذرماه همان سال پذیرای دریافت رزومه علمی پژوهشگران، اساتید، اندیشمندان و دانشجویان خواهد بود، افزود: این جشنواره در دوره چهارم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند رزومه علمی خود را به آدرس confnashr.ir ارسال کنند.

دکتر حسینی علی‌آباد ادامه داد: در این جشنواره ۶ تندیس به پژوهشگران مقطع کارشناسی (دانشجو و دانش‌آموخته) ،۵ تندیس به پژوهشگران مقطع کارشناسی ارشد (دانشجو و دانش‌آموخته) و ۴ تندیس نیز به پژوهشگران دکتری تخصصی و دانشجویان این مقطع اهدا خواهد شد.

رئیس جشنواره در پایان خاطرنشان کرد: در هنگام ارسال فایل رزومه لطفا فایل رزومه خود را طبق دستورالعمل جشنواره تنظیم و در قالب پی دی اف ارسال نمایید.

از جمله مهم ترین شاخص های انتخاب پژوهشگر برتر عبارتند از:

۱- نقش آفرینی موثر پژوهشگر در تولید علم (داشتن مقالات علمی (پژوهشی و ترویجی)

۲- نقش پژوهشگر در ارتباط با صنعت و جامعه و داشتن طرح های پژوهشی داخلی یا خارجی

۳- نقش پژوهشگر در حل مشکلات یا رفع نیازهای کشور

۴- فعال بودن پژوهشگر در مجامع علمی ملی و بین المللی

۵- نقش پژوهشگر در خلق آثار فاخر (اثر هنری، نظریه پردازی، تالیف و تدوین کتاب، ویراستاری و ترجمه کتاب)

۶- ثبت اختراع، اکتشاف و ابتکار

۷- تدریس در دانشگاه ها

۸- داشتن سمت های کلیدی در نشریات علمی، کنفرانس ها، نشست ها و رویدادهای علمی

 

شورای عالی جشنواره عبارتند از:

ریاست جشنواره: دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد – مدیرعامل شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی و رئیس مرکز خدمات مشاوره ای مدیریت و امور بازرگانی سپهر تجارت ایرانیان

دبیر کمیته علمی: دکتر مریم عبدلی – پژوهشگر برتر و استاد دانشگاه

دبیر کمیته اجرایی: مهندس علیرضا محمودی فرد – مشاور مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی و مشاور در امور تجارت و بازرگانی بین الملل مرکز خدمات مشاوره ای مدیریت و امور بازرگانی سپهر تجارت ایرانیان

دبیر شورای سیاستگذاری: مهندس رضا حسنی – کارمند شرکت دانش بنیان پیشرو گستر ارتباطی کاسپین

مشاور رئیس جشنواره در امور رسانه: زری طاهری پرکوهی – کارشناس و فعال رسانه و مطبوعات