واحدهای ویلایی مسکن ملی در قم ساخته می‌شود
واحدهای ویلایی مسکن ملی در قم ساخته می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه طایقان، اسلام آباد و طغرود برای احداث واحدهای ویلایی در قالب طرح مسکن ملی درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: طراحی مسکن‌های ویلایی بلافاصله بعد از تعطیلات عید فطر و با آغاز مراحل مقدماتی ساخت انجام می‌شود.

به گزارش کلام قلم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، محمد صادقی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان قم برای متقاضیان مسکن ملی در استان قم طرح ویلاسازی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه سه نقطه طایقان، اسلام آباد بخش قنوات و طغرود برای ویلاسازی درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: طراحی مسکن‌های ویلایی بلافاصله بعد از تعطیلات عید فطر و با آغاز مراحل مقدماتی ساخت انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با تاکید بر اینکه شرایط تسهیلات مسکن ویلایی با آپارتمانی تفاوتی ندارد، گفت: مبلغ تسهیلات پیش‌بینی شده برای هر دو پروژه ویلایی و آپارتمانی در استان قم یکسان است و هزینه زمین نیز به صورت ۹۹ ساله دریافت می‌شود با این تفاوت که در آپارتمان‌سازی واحد تکمیل به افراد واگذار می‌شود اما در ویلاسازی بعد از صفرکاری واحدها به متقاضیان واگذار می‌شود تا ادامه  کار توسط خود آنان دنبال شود.

وی ادامه داد: در سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۰ هزار واحد آپارتمانی و ۳۰ تا ۳۲ هزار واحد ویلایی نیز در دیگر نقاط استان احداث خواهد شد تا بخش قابل توجهی از نیاز مسکن در استان قم رفع شود.

صادقی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان متولی ساخت مسکن ویلایی نام برد و گفت: ویلاسازی خواسته برخی از مردم استان قم که به دنبال جامعه عمل پوشاندن به این خواسته هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمام افرادی که ۸۰ میلیون تومان را برای مسکن ملی واریز کرده‌اند به پیمانکار متصل می‌شوند، عنوان کرد: از چند روز گذشته به متقاضیان اعلام شده که قرار است واریز سوم خود را در خردادماه پرداخت کنند و تلاش ما این است که با اطلاع‌رسانی به هنگام مشکلی برای متقاضیان پیش نیاید.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس