متقاضی پشت نوبت برای دریافت مستمری نداریم/ استان اردبیل در جذب اعتبارات اشتغالزایی، جزو سه استان برتر کشوراست
متقاضی پشت نوبت برای دریافت مستمری نداریم/ استان اردبیل در جذب اعتبارات اشتغالزایی، جزو سه استان برتر کشوراست

به گزارش کلام قلم به نقل از تایماز نیوز/  حامد رضایی در نشست خبری در اداره کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: به مناسبت هفته بهزیستی (۲۴ تا ۳۰ تیرماه) ۴۰ برنامه از جمله جشنواره‌های فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه دستاوردها، رژه خودرویی مراکز اورژانس اجتماعی با همراهی اورژانس بیمارستان‌ها و افتتاح […]

به گزارش کلام قلم به نقل از تایماز نیوز/  حامد رضایی در نشست خبری در اداره کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: به مناسبت هفته بهزیستی (۲۴ تا ۳۰ تیرماه) ۴۰ برنامه از جمله جشنواره‌های فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه دستاوردها، رژه خودرویی مراکز اورژانس اجتماعی با همراهی اورژانس بیمارستان‌ها و افتتاح طرح‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی در ادامه راه‌اندازی ۱۲۲ فرصت شغلی، ۲ مرکز مثبت زندگی به منظور تسهیل دسترسی جامعه هدف به خدمات بهزیستی، ۶ مرکز و موسسه غیردولتی پیشگیری و امور اجتماعی، چهار گروه همیار بانوان، چند انجمن پیشگیری از اعتیاد و صیانت از خانواده‌های بهبودیافتگان و نامگذاری شیرخوارگاه در اردبیل را از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی در استان اردبیل اعلام کرد.

دویرایری درآمدهای اختصاصی بهزیستی نسبت به سال قبل

رضایی به افزایش ۳۲ درصدی اعتبارات بهزیستی، افزایش ۹ درصدی اعتبارات ابلاغی و هشت برابر شدن اعتبارات تملک و دارایی این اداره کل نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: درآمدهای اختصاصی بهزیستی نیز نسبت به سال قبل دو برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه دیدار مدیران بهزیستی شهرستان‌ها با خانواده‌های تحت پوشش را از برنامه‌های مستمر بهزیستی اعلام کرد و افزود: طی یک سال گذشته با ۱۱ هزار نفر از جامعه هدف دیدار شده است و برای رفع مشکلات آنها تلاش کرده‌ایم و به همراه برخی مدیران دستگاه‌ها و مدیران بانک‌ها، در منزل ۶۲۷ نفر از جامعه هدف نیز حضور یافته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همچنین از جذب ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای تحرک بخشی به ۲ طرح بر زمین مانده بهزیستی استان خبر داد و اضافه کرد: این طرح‌ها زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و یکی از آنها در شهرستان گرمی تکمیل و به بهره برداری رسید و دیگری در مشگین شهر در حال پیگیری و اجراست.

انعقاد ۶۵ قرارداد و تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان اردبیل با برخی سازمان‌ها و ادارات کل در راستای تقویت خدمات رسانی به جامعه هدف خود، ۶۵ قرارداد و تفاهم نامه منعقد کرده و طی یک سال گذشته ۲ مرکز تامین و توسعه در اردبیل برای تسهیل دسترسی مددجویان به خدمات بهزیستی احیا شده است.

استان اردبیل درجذب اعتبارات اشتغالزایی، جزو سه استان برتر کشوراست

رضایی تصریح کرد: اداره کل بهزیستی استان اردبیل در جذب اعتبارات اشتغالزایی، جزو سه استان برتر کشور اعلام شده و در ساخت مسکن برای جامعه هدف نیز با توجه به احداث ۱۰۲ واحد مسکونی، ۱۲۰ درصد اهداف محقق شده است.

وی همچنین از افزایش ۶۴ درصدی اشتغال برای جامعه هدف با ایجاد اشتغال به یکهزار و ۳۸۲ نفر طی یک سال قبل خبر داد و گفت: میزان جذب مشارکت‌های مردمی ۱۲ درصد و اعتبار حق پرستاری مددجویان در خانه‌ها نیز رشد داشته است.

وی ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج برای ۱۱ هزار و ۸۳۴ نفر را از دیگر برنامه ها و اقداات بهزیستی اعلام کرد و گفت: در دولت سیزدهم صندوق مالی حمایت از بیماران صعب العلاج تشکیل و ۵۹ نوع خدمت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

سه درصد سهمیه جذب معلولان در آزمون‌های استخدامی

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از لحاظ شدن سه درصد سهمیه جذب معلولان در آزمون‌های استخدامی در سال جاری خبر داد و افزود: لحاظ سهمیه استخدام معلولان در دستگاه‌های اداری جزو ارزیابی‌های مدیران محسوب می‌شود.

رضایی در تشریح خدمات مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: طی یک سال گذشته ۲۲ هزار و ۷۲۴ نفر از این مراکز خدمات گرفته اند و خدمات این مراکز نسبت به سال‌های قبل ۱۹ درصد رشد داشته و خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی نیز با ۱۲ هزار و ۴۴۰ فقره تماس، ۳۳ درصد افزایش خدمات داشته است.

افزایش هشت درصدی معلولان تحت پوشش

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در شرح خدمات بخش توانبخشی اداره کل اظهار کرد: شمار معلولان تحت پوشش با رشد هشت درصدی به ۲۵ هزار و ۵۴۰ نفر رسیده و تعداد کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در استان ۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی به فعالیت خانه‌های امن بهزیستی برای حمایت از بانوان خشنونت دیده و خانه‌های سلامت در اردبیل برای حمایت از دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و شمار سالمندان تحت حمایت بهزیستی استان را ۱۱ هزار و ۳۹ نفر برشمرد.