فعالیت ۹ هزار صنعتگر صنایع دستی در ایلام
فعالیت ۹ هزار صنعتگر صنایع دستی در ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: هم اکنون حدود ۹ هزار صنعت گر در بخش صنایع دستی استان فعالیت میکنند.

به گزارش کلام قلم، فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال گذشته ۱۸ نمایشگاه در سطح استانی، ملی و فراملی برای معرفی ویژگی‌های صنایع دستی ایلام برپا شد.

وی افزود: ۳۳ رشته صنایع دستی تا ابتدای سال گذشته در استان فعال بود که با برنامه ریزی صورت گرفته پارسال موفق به احیای ۶ رشته دیگر شدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تصریح کرد: برخی از رشته‌ها مثل، سیاه چادر، چیت بافی، نمدبافی، گیوه بافی و لباس‌های محلی در حال فراموشی هستند.

وی  با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دولت، در حوزه صنایع دستی توسعه این رشته‌ها در استان‌های مختلف است؛ اظهار داشت: این میزان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به ۵۳ طرح پرداخت شده است.

شریفی با اشاره به ثبت ۸۶۲ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی در استان ایلام ،گفت: برنامه ریزی برای اعطای مهر اصالت (نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی) در استان در دستور کار قرار دارد و سال گذشته نیز ۲۳ فقره از این ویژگی برای صنایع دستی فعال استان صادر شد.

وی در پایان گفت: هم اکنون حدود ۹ هزار صنعت گر در بخش صنایع دستی استان فعالیت میکنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس