شیوه‌های جایگزین دلار از مبادات تجاری چیست؟
شیوه‌های جایگزین دلار از مبادات تجاری چیست؟
کارشناس ارشد مدیریت برنامه‌ریزی معتقد است می‌شود امکان استفاده از شیوه‌های جایگزین دیگری مانند رمزارزها، پول دیجیتال، پول طلا، پول کالا و امثال آن را به جای دلار در سطح بین‌المللی مورد بررسی قرار داد یا سازوکار نوین دیگری را جایگزین کرد.

به گزارش کلام قلم به نقل از خبرگزاری فارس اراک؛ این خیلی خوب است که سرانجام بسیاری از کشورها به این تفاهم رسیده‌اند که می‌توانند با همکاری یکدیگر به سیطره دلار بر اقتصاد جهان پایان بدهند.

با این که ریشه آغاز سقوط دلار را باید در دشمنی آمریکا با ایران اسلامی و تدابیر رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های متخذه از سوی مسئولین انقلابی کشور در واکنش به این دشمنی‌ها جستجو کرد، اما اقدام کشورها به خصوص کار چینی‌ها و روس‌ها در این زمینه ارزشمند و قابل تقدیر است.

با این حال مسئولین در ادامه کار نباید ضرورت جایگزین یک واحد پولی جدید بین‌المللی مورد توافق همه کشورها را فراموش کنند تا خدای ناخواسته دوباره و در درازمدت گرفتار چنین ماجرایی نشویم.

کارشناس ارشد مدیریت برنامه‌ریزی به خبرنگار فارس می‌گوید: ضرورتی ندارد تبادلات تجاری با واحدهای پولی یک کشور مشخص و یا حتی واحد پول ملی دو یا چند کشور خاص که با هم تبادل تجاری دارند انجام شود.

احمدرضا هدایتی معتقد است می‌شود امکان استفاده از شیوه‌های جایگزین دیگری مانند رمزارزها، پول دیجیتال، پول طلا، پول کالا و امثال آن را در سطح بین‌المللی مورد بررسی قرار داد و یا سازوکار نوین دیگری را جایگزین کرد.

وی با بیان اینکه مسئولین و متخصصین ذیربط کشور باید پرچمداری رفع این مشکل را بر دوش گرفته و از هم اکنون تدبیری فراگیر و جهانی برای آن بیندیشند، تصریح می‌کند: در این زمینه باید مراقب کرد تا از یک چاه به چاه دیگری نیفتیم و پس از مدتی خود را در بند ارزهای دیگری مانند یوان چین و روبل روسیه و سایر موارد مشابه  نبینیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس