زمینه‌های حضور در بازارهای جدید
زمینه‌های حضور در بازارهای جدید
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ایجاد ظرفیت‌های لازم را پیش‌زمینه‌ای ضروری برای ورود مؤثر در بازارهای بین المللی دانست.

کلام قلم، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ اهن مرکزی ایران در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران درباره فعالیت‌های این شرکت اظهارداشت: حیطه‌های مهمی وجود دارد که شرکت سنگ آهن مرکزی باید به آن ورود کند که در حال حاضر پیگیرش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال حاضر از بلوک مرکزی بیرون رفته‌ایم و در مناطق دیگر داخل ایران در حال معدن‌کاری هستیم. علاوه بر این فعالیت‌های معدن‌کاری را در چند نقطه از کشورهای همسایه نیز آغاز کرده‌ایم.

حمیدیان ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای ترکیب فعالیت‌ها هستیم تا بتوانیم زنجیره‌ای که در نظر گرفته‌ایم را کامل کنیم.علاوه بر حوزۀ آهن در حوزه عناصر نادر خاکی سایر مناطق که در آن‌ها ظرفیت همکاری وجود داشته است، در حال انجام مذاکرات و سرمایه‌گذاری هستیم تا بتوانیم در این حوزه هم ارزش افزوده ایجاد کنیم.علاوه بر این در منطقه خودمان هم در زنجیره پایین‌دست، با شرکت‌هایی که قابلییت مشارکت با آن‌ها را داریم، همکاری کردیم، که از این راه هم بتوانیم برای مجموعه ارزش افزوده ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت سنگ اهن مرکزی ایران افزود: سال گذشته دریافت مجوزها و سایر اقدامات برای ایجاد کارخانه تولید آهن اسفنجی نهایی شد و پیمانکار شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر هم عملیات اجرایی آن در حال انجام است و برنامه، برگزاری مراسم رسمی برای آغاز عملیات اجرایی است که امیدواریم با تأمین منابع از محل ظرفیت‌هایی که ذکر شد بتوانیم ۳۶ماهه به بهره‌برداری برسیم.

وی فعالیت‌های شرکت سنگ آهن مرکزی  را در خصوص اقتصاد دانش‌بنیان این‌گونه تبیین کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی، شرکت سرمایه‌گذاری cvc  تشکیل داد. این شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت سنگ‌آهن مرکزی و مجموعه معاونت علمی، فناوری تشکیل شد و قراراست طی چند ماه آینده با حضور معاون علمی رئیس جمهور و یکی از مسئولین، فعالیت رسمی شرکت اعلام شود و سرعت فعالیت‌ها که سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از مسئولیت آن‌هاست افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در خصوص فعالیت این شرکت در بازارهای بین‌المللی بیان کرد: در ابتدا باید محصولات تولیدی را متنوع کنیم و سپس درپی فعالیت جدّی‌تر در بازارهای بین‌المللی باشیم.

حمیدیان در پایان گفت: در حال حاضر به دلیل سیاست‌های متناوبی که در کشور اعلام می‌شود، حضور کمرنگی در بازار بین‌المللی داریم که این حضور در گذشته به صورت مستقیم بود و در پی این هستیم که بتوانیم به سازوکاری برسیم که ابتدا ظرفیت لازم را به وجود آوریم و سپس برای حضور در بازارهای بین‌المللی اقدام کنیم.