برشی از سخنرانی دکتر محمود اولیایی، رئیس هئیت مدیره فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار ایران، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
برشی از سخنرانی دکتر محمود اولیایی، رئیس هئیت مدیره فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار ایران، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
طبق گزارش کلام قلم، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، دکتر محمود اولیایی، رئیس هئیت مدیره فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار ایران، در سخنرانی خود با عنوان تاب‌آوری در اکوسیستم پیچیده، منحصر به فرد و چهار لایه کسب و کار ایران با اشاره به مشکلات فعالیت صنعتی و فعالان اقتصادی در کشور بیان کرد: محیط کسب و کار عملا با سیستم مدیریت سروکار دارد که با محیط اطراف خود تعاملات گسترده دارد. | گزارش‌دهنده: علیرضا محمودی فرد

طبق گزارش کلام قلم، سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، اساتید، محققین، دانشجویان و تیم‌های رسانه‌ای در ۲۲م مردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، برگزار گردید.
دکتر محمود اولیایی، رئیس هئیت مدیره فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب‌وکار ایران در پنل تخصصی تاب‌آوری و چالش‌های آینده کسب و کارها در سخنرانی خود با عنوان تاب‌آوری در اکوسیستم پیچیده، منحصر به فرد و چهار لایه کسب و کار ایران با اشاره به مشکلات فعالیت صنعتی و فعالان اقتصادی در کشور بیان کرد: محیط کسب و کار عملا با سیستم مدیریت سروکار دارد که با محیط اطراف خود تعاملات گسترده دارد.
دکتر اولیایی اظهار داشت: عوامل مختلفی به صورت داینامیک در این محیط کار می‌کنند تا فرایند با در نظر گرفتن منافع تمامی بخش‌ها منجر به تولید محصول شده و نیاز جامعه را رفع کند.


وی در ادامه افزود: آنچه که امروز بر اساس تدوین استراتژی مد نظر است در ایران به چهار بخش تقسیم شده تا در شرایط فعلی امکان تاب‌آوری داشته باشد. این چهار بخش عبارتند از: بخش اول، نظام حکمرانی محیط داخلی کشور؛ بخش دوم، سیاست‌های بین‌المللی ایران؛ بخش سوم، محیط سیاسی بین‌الملل و بخش چهارم، محیط جهانی (ابر روندها).
دکتر اولیایی به عنوان راهکار در جهت تاب‌آوری کسب‌وکارهای اظهار داشت: استقرار حاکمیت شرکتی، توسعه فرآیندنگری، تشکیل رصدخانه و نظام جامع ارزیابی ریسک محیط، تخصیص بخشی از پروفایل درآمدی شرکت به درآمدهای غیرعملیاتی، توسعه توانمندی‌های نیروی‌های انسانی، توسعه تعاملات با نهادهایی چون اتاق بازرگانی و تشکل گرایی و در نهایت تنظیم برنامه های سه لایه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بر اساس چهار لایه اشاره شده در فوق می‌تواند به تاب‌آوری بالای کسب‌وکارهای منجر شود.

گزارش‌دهنده: علیرضا محمودی فرد

  • نویسنده : علیرضا محمودی فرد