برشی از سخنرانی جناب دکتر اسدالله کردنائیج، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
برشی از سخنرانی جناب دکتر اسدالله کردنائیج، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
طبق گزارش کلام قلم، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، دکتر اسدالله کرد نائیج، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در نشست تخصصی تحول دیجیتال، بخش خصوصی و ماندگاری کسب و کارها در سخنرانی خود با عنوان مدل تحول استراتژیک دیجیتال در سازمان گفت: تعریف تحول در دو جنبه تغییرات افزایشی و دیگری در تغییرات بنیادی است. آنچه اینجا مد نظر است تغییرات بنیادی است که منجر به بهبود اساسی می‌شود. | خبرنگار: علیرضا محمودی فرد

طبق گزارش کلام قلم، سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، اساتید، محققین، دانشجویان و تیم‌های رسانه‌ای در ۲۲م مردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، برگزار گردید.

دکتر اسدالله کردنائیج، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در نشست تخصصی تحول دیجیتال، بخش خصوصی و ماندگاری کسب و کارها در سخنرانی خود با عنوان مدل تحول استراتژیک دیجیتال در سازمان، ضمن تجلیل از موفقیت کنفرانس که به دوره سوم رسیده گفت: تعریف تحول در دو جنبه تغییرات افزایشی و دیگری در تغییرات بنیادی است. آنچه اینجا مدنظر است تغییرات بنیادی است که منجر به بهبود اساسی می‌شود. به عبارتی یک فرایند فراگیر باید اتفاق بیفتد تا جهت‌گیری سازمان تغییر کند و مسیر جدید اتفاق بیفتد و به سمت مدل کسب و کار حرکت کند.
وی با اشاره به اینکه باید تحول با محیط بیرونی سازمان مطابق باشد، بیان کرد: اگر یک تغییر استراتژیک باشد نیاز به تفکر استراتژیک دارد بدین معنی که ساخت آینده‌ای واقع گرایانه مدنظر قرار گیرد.
ایشان در تعریف تحول دیجیتال به عنوان یک واژه بین رشته‌ای مطرح کرد: در واقع تحولی مدنظر است که سازمانی از طریق بازنگری مدل‌های کسب و کار و به‌کارگیری فناوری دیجیتال متناسب با ساختار جدید کسب و کار رخ می‌دهد تا در نتیجه آن، عملکرد سازمان به طرز چشمگیری بهبود یابد.
وی سپس افزود: بنابراین تحول دیجیتال یک رویکرد مدیریتی است که از طریق ابزارهای دیجیتالی، فرآیندهای درون سازمان و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.
دکتر کردنائیج بیان کرد: تحول دیجیتال فقط در فناوری نیست و نیاز به هم‌ترازی سازمانی است و ساختار سازمانی باید مطابق با آن باشد. بنابراین در تدوین استراتژی تحول دیجیتال سازمان به جای ظرفیت فعلی سازمان تلاش در جهت افق آینده است و با چشم انداز مطلوب حرکت می‌کند.
وی با اشاره به عامل فرهنگ به عنوان عامل مهم در تدوین و اجرای استراتژی اظهار کرد: تمایل به ریسک پذیری، پرورش نوآوری، توسعه محیط مشارکتی و پذیرفتن شکست به عنوان یک خروجی معتبر از شاخص‌های فرهنگی تحول دیجیتال است.
او در پایان بیان کرد: مدل‌های تحول استراتژیک به چارچوبی اشاره دارد که نحوه انجام و مدیریت تغییرات زمانی را توصیف و راهنمایی می‌کنند.

خبرنگار: علیرضا محمودی فرد

  • نویسنده : علیرضا محمودی فرد