کتاب تاثیرات رسانه های اجتماعی به قلم دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد
کتاب تاثیرات رسانه های اجتماعی به قلم دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد

به گزارش پایگاه خبری کلام قلم، دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد کتابی با عنوان تاثیرات رسانه های اجتماعی را به رشته تحریر در آورد. این کتاب به همت انتشارات آروین نگار چاپ و توزیع گردیده است. ایشان عنوان کرد: امروزه شبکه های اجتماعی، بخش مهمی از جامعه مدرن را تشکیل می دهند. شبکه های […]

به گزارش پایگاه خبری کلام قلم، دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد کتابی با عنوان تاثیرات رسانه های اجتماعی را به رشته تحریر در آورد. این کتاب به همت انتشارات آروین نگار چاپ و توزیع گردیده است.

ایشان عنوان کرد: امروزه شبکه های اجتماعی، بخش مهمی از جامعه مدرن را تشکیل می دهند. شبکه های اجتماعی، نقش پر رنگی در دنیای امروز دارند که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. تاثیر شبکه های اجتماعی بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد و در سطح کشورها و حتی بین الملل، قابل مشاهده است و به همین دلیل، در حال گسترش هستند و در آینده، به مراتب نقش بیشتر و مهم تری را در زندگی بازی خواهند کرد.

وی افزود: با پیشرفت فناوری و گسترش روزافزون رسانه های اجتماعی، نحوه برقراری و حفظ روابط انسانی در جامعه تحت تاثیر فراوانی قرار گرفته است. انتشار اطلاعات شخصی در فضای عمومی می تواند به کاهش اعتماد و صداقت و استفاده ناشایست از رسانه های اجتماعی ممکن است به بروز کنش های آنتی اجتماعی و بحران های روانی در افراد منجر شود.

در این کتاب، تاثیرات رسانه های اجتماعی بر جوانان، خانواده ها، روابط کاری ، سلامت روان ، اقتصاد و تعاملات اجتماعی و رشد و تولید و … بررسی می شود.

حسینی علی آباد در پایان گفت: امید است این کتاب گامی باشد برای توجه بیشتر به تاثیرات دوگانه (مثبت و منفی) رسانه های اجتماعی، تا در راستای با استفاده از فرصت ها و کاهش تهدید های این ابزار ارتباطی رو به گسترش و تحول؛ اندیشمندان و سیاستگذاران دست در دست هم راهگشا باشند برای زندگی توام با آرامش در کنار رسانه های اجتماعی برای تمامی اقشار جامعه.

قابل گفتن است از سوابق ایشان در حوزه رسانه و مطبوعات می توان به: خبرنگاری ده ها خبرگزاری، دبیر واحد پایگاه های خبری، مدیرمسئولی پایگاه خبری کلام قلم ، مدیرمسئولی پایگاه خبری کلام ماندگار و مدیرمسئولی ماهنامه خبری تحلیلی فرا اقتصاد بین الملل اشاره نمود. همچنین وی کارگاه و دوره های متعدد در حوزه رسانه و خبرنگاری و روزنامه نگاری توسط انجمن ها، موسسات، دانشگاه ها، مراکز و خبرگزاری ها برگزار نمود. ایشان در کارنامه مطبوعاتی خود ، مشاور رسانه ای ده ها موسسه و سازمان و شرکت را دارا می باشد. پیش از نگارش کتاب تاثیرات رسانه های اجتماعی، ایشان در سال ۱۳۹۹ کتابی تحت عنوان هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست را به نگارش و توسط انتشارات بین المللی عطران رهسپار بازار کتاب گردیده است.