طبق گزارش کلام قلم، سومین کنفرانس بینالمللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، اساتید، محققین، دانشجویان و تیمهای رسانهای در ۲۲م مردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، برگزار گردید.
پروفسور محمدرضا حمیدیزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در سخنرانی خود با عنوان «تفکر» در بخش نشست تخصصی تفکر سیستمی، مفاهیم نوین بازاریابی ضمن اشاره به اینکه تفکر در پی یافتن و ایجاد دلایل مورد اندیشه است، تشریح کرد: دستاورد تفکر ایجاد چارچوبهای بینشی و تصاویر ذهنی، تدوین الگوها و مدلهای مفهومی و شکلگیری ایدهها و نقشههای هدایتگر است.
وی سه منبع اصلی تفکر را طبیعت، تاریخ و ضمیر انسان عنوان کرد و افزود: اگر انسان به دلایل اهمیت دهد پس از تفکر به تدبر میرسد که در ادامه چنانچه به نتایج و عواقب اهمیت دهند پس از تدبر به تفکر میپردازد که برای کامل شدن اندیشیدن لازم و ملزوم هم هستند.
دکتر حمیدیزاده در رابطه با تفکر نظاممند اظهار داشت: این تفکر در واقع اندیشیدن به اجزای تشکیلدهنده پدیدههای مجتمع است. این تفکر ریشه در خلاقیت و تفکر جانبی دارد و اداره محدودیتها، حل خلاقانه مسئله، تعاملات، چندسوتوانی و در نهایت پردازش را در بر میگیرد.
تنظیمگر: علیرضا محمودی فرد
- نویسنده : علیرضا محمودی فرد