چگونه با سرمایه کم، یک کسب و کار راه اندازی نماییم؟
چگونه با سرمایه کم، یک کسب و کار راه اندازی نماییم؟

به گزارش کلام قلم، امروزه با پیشرفت تکنولوژی فرصت های زیادی فراهم شده که برای شروع کار به هزینه ی کم نیاز دارند یا حتی ممکن است به هیچ هزینه ای نیاز نداشته باشند. فرصت های کسب و کار بسیاری وجود دارند که برای شروع به هزینه ی کمی نیاز دارند یا حتی ممکن است […]

به گزارش کلام قلم، امروزه با پیشرفت تکنولوژی فرصت های زیادی فراهم شده که برای شروع کار به هزینه ی کم نیاز دارند یا حتی ممکن است به هیچ هزینه ای نیاز نداشته باشند. فرصت های کسب و کار بسیاری وجود دارند که برای شروع به هزینه ی کمی نیاز دارند یا حتی ممکن است به هیچ هزینه ای نیاز نداشته باشند.

۱)اولین کاری که باید برای راه اندازی کسب و کار نماییم، تحقیق درباره بازار است که ببینیم میزان تقاضا در حوزه کسب و کارمان چقدر است؟ رقبای ما چه کسانی هستند؟ مردم دنبال چه چیزهایی هستند؟ این اطلاعات به ما کمک می کند تا ببینیم دقیقا چه محصول یا خدماتی باید به مشتریان خود ارائه دهیم. وارد شدن به بازاری که رقبای خیلی سرسخت و بزرگی دارد کار راحتی نیست. پس سعی در پروسه تحقیق بازار نقاط قوت و ضعف رقبای خود را در آوردید یا تمرکز کسب و کار خود در نقطه هایی بگذارید که رقابت راحت تر است.

۲)مشورت با متخصصان؛ یکی از بهترین کارها قبل از شروع هر کسب و کاری این است که با کسانی که قبلا آن کار را انجام داده اند مشورت نماییم این کار به ما کمک می کند تا با چالش ها و جزئیات کار آشنا شویم و از خطرات احتمالی جلوگیری نماییم مشاورین کسب و کار هم از کسانی هستند که می توانند در این مرحله به ما مشاوره دهند .

۳)زودتر شروع به راه اندازی کسب و کار خود کنید؛ ممکن است بسیار ایده در ذهن خود پرورش دهید اما هر بار که تصمیم به عملی کردن آن می گیرید، بخاطر ترس و افکار پوچ، آن را به تعویق می اندازید. شروع کردن کسب و کار نیاز به هزینه ، زمان و فضای کافی دارد. شاید هنوز زمان مناسب برای شروع کسب و کارتان فرا نرسیده باشد ، اما اگر زیادی صبر کنید احتمال دارد فرصت های خود را از دست دهید.

۴)کسب و کارتان را با سایر کارآفرینان مقایسه نکنید؛

شما در جایگاه مناسب خود قرار دارید پس دائما خود را با سایر کارآفرینان مقایسه نکنید به خصوص کارآفرینان قدیمی و موفق مقایسه نکنید ؛ زیرا ، شما از میزان سختی کشیدن و تلاش آنها برای رسیدن به این نقطه آگاهی ندارید آن ها تنها می توانند الگویی برای شما باشند.

۵)اطلاعات خود را افزایش دهید ؛

قبل از شروع کسب وکار، تا می توانید تحقیق کنید و تمامی منابع موجود را مطالعه کنید تا علم تان در آن حوزه افزایش پیدا کند؛ زیرا ، هر چه علم شما در زمینه کاری تان بالاتر برود، قدرت تان بیشتر خواهد شد.

۶)فروش محصولات تولید شده توسط خودتان ؛ این شکل از کسب و کار یکی از رایج ترین انواع کسب و کار کم سرمایه در ایران است. شما با داشتن یک مهارت مشخص مانند شیرینی پزی، بافتنی، خیاطی و …. می توانید کسب و کار خودتان را بر بستر اینترنت آغاز کنید. اما یادتان باشد که شبکه های اجتماعی مانند یک ویترین رایگان برای تبلیغ محصولات و خدمات شما هستند. فروش از طریق شبکه های اجتماعی بسیار کار سخت و طاقت فرسایی است. به همین خاطر بهتر است بعد از تبلیغ کار و گسترش آن ، از پلتفرم های تخصصی تر همچون فروشگاه آنلاین که توسط فروشگاه سازها به راحتی و با مدیریت هزینه بسیار کمی می توانید بسازید استفاده کنید استفاده از آنلاین شاپ ها هم کار سفارش گیری و ارسال را برای شما ساده می کند و هم وجهه کارتان را حرفه ای جلوه می دهد.

در نهایت برای راه اندازی یک کسب و کار با هزینه کم باید از انگیزه و اشتیاق بالا برخوردار باشیم در غیر اینصورت، مشکلات و موانعی که در سر راه تان قرار دارند ، شما را از ادامه مسیر پشیمان می کنند.

دکتر فاطمه صدقی ثابت ؛ مدرس دانشگاه، مولف و پژوهشگر حوزه کسب و کار