برشی از سخنرانی جناب پروفسور حسنعلی آقاجانی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
برشی از سخنرانی جناب پروفسور حسنعلی آقاجانی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
طبق گزارش کلام قلم، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، پروفسور حسنعلی آقاجانی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران در بخش نشست تخصصی تحول دیجیتال، بخش خصوصی و ماندگاری کسب و کارها به عنوان یکی دیگر از سخنرانان پنل به تشریح موضوع مدل و الگوی جامع راه‌اندازی و ماندگاری کسب‌وکارها در ایران پرداخت. | تنظیم: علیرضا محمودی فرد

طبق گزارش کلام قلم، سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، اساتید، محققین، دانشجویان و تیم‌های رسانه‌ای در ۲۲م مردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، برگزار گردید.
پروفسور حسنعلی آقاجانی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران در بخش نشست تخصصی تحول دیجیتال، بخش خصوصی و ماندگاری کسب و کارها به عنوان یکی دیگر از سخنرانان پنل به تشریح موضوع مدل و الگوی جامع راه‌اندازی و ماندگاری کسب‌وکارها در ایران پرداخت.
دکتر آقاجانی در این سخنرانی با اشاره به این که در حال حاضر به طرح و خلق مشاغل جدید با توجه به افزایش جمعیت نیاز داریم، بیان داشت: مثلث اشتغال در کشور شامل استخدام، خوداشتغالی و کارآفرینی است که متاسفانه بیشتر افراد متقاضی به دنبال کار از طریق استخدام هستند که به معنی تعطیلی ایجاد کارآفرینی است.
ایشان تاکید داشت: مشکل ایجاد کسب و کار جدید را در اصل باید دانشگاه‌ها حل کنند.


دکتر آقاجانی با اظهار تأسف از اینکه در حال حاضر ارتباط بین دانشگاه و صنعت به کلی جدا شده است، بیان کرد: واقعیت این است که دانشگاه‌ها و صنایع ما آنگونه که باید همدیگر را قبول ندارند و نمی‌توانند انتظارات همدیگر را تامین کنند چراکه متناسب با نیازهای همدیگر شکل نگرفته‌اند.
وی در رابطه با چگونگی صنعتی‌سازی اظهار داشت: بسترسازی ساختاری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در مراکز رشد و اولویت‌دهی به پارک‌های علم و فناوری برای صنعتی‌سازی ایده‌های خود، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

تنظیم توسط: علیرضا محمودی فرد

  • نویسنده : علیرضا محمودی فرد