شمیم شیشه عطر رستگاری در نشست شمس
شمیم شیشه عطر رستگاری در نشست شمس

به گزارش کلام قلم به نقل از کلام ماندگار، پنجشنبه هفدهم خرداد اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس میزبان اولین نشست شمس در سال ۱۴۰۳ با عنوان «معرفی و نقد کتاب شیشه عطر» براساس خاطرات خانم شهربانو سابقی فضلی، مادر گرامی شهید مدافع حرم، رضا اسماعیلی بود. در این جلسه که با استقبال پرشور علاقمندان […]

به گزارش کلام قلم به نقل از کلام ماندگار، پنجشنبه هفدهم خرداد اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس میزبان اولین نشست شمس در سال ۱۴۰۳ با عنوان «معرفی و نقد کتاب شیشه عطر» براساس خاطرات خانم شهربانو سابقی فضلی، مادر گرامی شهید مدافع حرم، رضا اسماعیلی بود. در این جلسه که با استقبال پرشور علاقمندان همراه شد، کارشناس برنامه حمید جهانگیر فیض آبادی با گرامیداشت یاد شهید افغانستانی مدافع حرم، رضا اسماعیلی به معرفی این کتاب به عنوان کتابی مستند از زندگی شهید پرداخت و امضای مادر شهید بر این کتاب را گواهی بر کار حرفه‌ای و ارزشمند نویسنده دانست.

در ادامه  دبیر نشست مریم عرفانیان بر این نکته تاکید کرد که شهدا نویسنده کتاب خود را انتخاب می‌کنند  و این نکته در کتاب شیشه عطر آشکار است.

سپس دکتر سید عباس مرجانی مدیر فعالیتهای داوطلبانه و خادمیاری  سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با تشکر از  شمیلا ترکی زبان که با شایستگی این کتاب را به رشته تحریر درآوردند از جدیت و تلاش این خادمیار کتاب که با صبر و حوصله مسیر نوشتن و انتشار کتاب را طی کردند به عنوان درسی مهم برای همه دوستداران کتاب یاد کردند. ایشان همچنین از زحمات نجمه ذوالفقاری مسئول کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در برگزاری جلسات قدردانی کردند.

در پایان جلسه خانم شمیلا ترکی زبان از یاری و کمک همیشگی شهید رضا اسماعیلی که سر خویش را تقدیم دفاع از حرم اهل بیت کرد و رستگار شد در تمام فرآیند نشر کتاب گفتند و اینکه در نهایت این شهید است که کار کتاب را به انجام رساند.

در حاشیه این مراسم به یاد ماندنی نیز عکس شهید جمهور شهید آیت‌الله رئیسی توسط حدیثه اکرامی ترسیم و رونمایی شد.

جواد لگزیان