خارق‌العاده و شگفت‌انگیز مثل مسی…!  | علیرضا محمودی فرد
خارق‌العاده و شگفت‌انگیز مثل مسی…!  | علیرضا محمودی فرد

به گزارش کلام قلم، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال، پس از صعود به دومین فینال متوالی کوپاامریکا، از رکورد تاریخی کافوی برزیلی عبور کرد و شاهکار جدیدی را در کتاب رکوردهای تاریخ فوتبال به ثبت رساند. مسی در ۳۷ سالگی با وجود مشکلات جسمانی و مصدومیت‌های متوالی که از هفته ها قبل با […]

به گزارش کلام قلم، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال، پس از صعود به دومین فینال متوالی کوپاامریکا، از رکورد تاریخی کافوی برزیلی عبور کرد و شاهکار جدیدی را در کتاب رکوردهای تاریخ فوتبال به ثبت رساند.
مسی در ۳۷ سالگی با وجود مشکلات جسمانی و مصدومیت‌های متوالی که از هفته ها قبل با اینترمیامی و تیم ملی درگیر آن شده بود، در رقابت‌ها شرکت کرده و به حضور در رقابت‌ها ادامه می‌دهد؛ حال، مسی به ایستگاه پایانی رقابت‌های کوپاامریکا ۲۰۲۴ رسیده است؛ فینال!
لیونل مسی با راه‌یابی به فینال کوپاامریکا رکورددار بیشترین تجربه بازی در فینال‌های مسابقات بین‌المللی در تاریخ فوتبال شد؛ بر این اساس لیونل مسی، ۷ فینال را با تیم ملی بزرگسالان آرژانتین تجربه کرده است که پیش از این بیشترین رکورد در اختیار کافو و کارلوس با ۶ فینال با تیم ملی فوتبال برزیل بود.

فینال‌های مسی با تیم ملی فوتبال بزرگسالان آرژانتین به شرح زیر است:

۲ فینال جام جهانی (۲۰۱۴ و ۲۰۲۲)
۵ فینال کوپاامریکا (۲۰۰۷, ۲۰۱۵, ۲۰۱۶, ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴)

در این بین، مسی با تیم ملی کشورش، جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ و کوپاامریکای ۲۰۲۱ را تصاحب کرده بود.
همچنین مسی در فینالیسیما در سال ۲۰۲۲ که بین قهرمان کوپاامریکا و قهرمان مسابقات یورو برگزار شد، حضور داشته و با تیمش به قهرمانی دست یافته بود.
گفتنی است که لیونل مسی پیش از آن، با تیم ملی جوانان و تیم ملی المپیک آرژانتین نیز به فینال مسابقات جام جهانی جوانان ۲۰۰۵ و المپیک ۲۰۰۸ راه یافته و حائز عنوان قهرمانی شده بود.

 

تنظیم‌کننده: علیرضا محمودی فرد

  • نویسنده : علیرضا محمودی فرد