برشی از سخنرانی دکتر پرویز درگی، مشاور عالی انجمن مدیریت کسب و کار ایران، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
برشی از سخنرانی دکتر پرویز درگی، مشاور عالی انجمن مدیریت کسب و کار ایران، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
طبق گزارش کلام قلم، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، دکتر پرویز درگی، مشاور عالی انجمن مدیریت کسب و کار ایران، به ایراد سخنرانی با عنوان چالش‌های آینده کسب و کارها و توصیه‌های معلم بازاریابی پرداخت. | تنظیم‌کننده: علیرضا محمودی فرد

طبق گزارش کلام قلم، سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، اساتید، محققین، دانشجویان و تیم‌های رسانه‌ای در ۲۲م مردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، برگزار گردید.
دکتر پرویز درگی، مشاور عالی انجمن مدیریت کسب و کار ایران در بخش نشست تخصصی تاب‌آوری و چالش‌های آینده کسب و کارها به ایراد سخنرانی با عنوان چالش‌های آینده کسب و کارها و توصیه‌های معلم بازاریابی پرداخت.


دکتر درگی با اشاره به اینکه ۷۱ درصد مدیران عامل ایرانی تنها روی مسائل جاری تمرکز دارند، در رابطه با چالش‌های محیط کسب و کار فعلی به مواردی چون عدم قطعیت، پیچیدگی، چالش‌های حوزه منابع انسانی، بحران‌های ناترازی انرژی، تکنولوژی عجین شده با زندگی و در نهایت قانون قدرت تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه دنیا را دو دسته آینده‌نگرها و آینده‌سازها می‌سازند، بیان کرد: سازمان آینده دارای نگرش آینده‌سازی است. به عبارتی جهت آمادگی سازماندهی بهتر برای آینده، رهبران باید به سه پرسش کلیدی «ما چه هستیم؟»، «نحوه کار ما چگونه است؟» و «چگونه رشد می‌کنیم؟» بپردازند.


دکتر درگی ضمن اشاره به اینکه منابع انسانی ارزشمندترین دارایی سازمان‌ها نیستند بلکه سرمایه‌های انسانی این دارایی را شامل می‌شوند، اظهار داشت: سازمان آینده باید تفاوت میان بدهی انسانی، منابع انسانی و سرمایه انسانی را درک کند.
ایشان در ادامه به تعریف سازمان آینده از استراتژی اشاره کرده و افزود: استراتژی مجموعه تصمیمات دردناک سرنوشت‌ساز است. استراتژی برای شناسایی مرتب چالش‌ها، پیدا کردن گره‌ها و تمرکز منابع جهت گشایش آن‌ها و دستیابی به منفعت نهفته در فرصت‌ها نیاز است.

تنظیم‌کننده: علیرضا محمودی فرد

  • نویسنده : علیرضا محمودی فرد