برشی از سخنرانی جناب پروفسور علینقی مشایخی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
برشی از سخنرانی جناب پروفسور علینقی مشایخی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
طبق گزارش کلام قلم، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، پروفسور علینقی مشایخی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در نشست تخصصی تفکر سیستمی، مفاهیم نوین بازاریابی در سخنرانی خود با عنوان نقش تفکر سیستمی در مدیریت استراتژیک بیان کرد: مدیریت استراتژیک شامل دو بخش مهم تفکر استراتژیک و برنامه‌ریزی استراتژیک است که لازمه هم هستند تا یک تحول و مدیریت استراتژیک شکل گیرد. | خبرنگار: علیرضا محمودی فرد

طبق گزارش فرا اقتصاد بین الملل، سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، اساتید، محققین، دانشجویان و تیم‌های رسانه‌ای در ۲۲م مردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، برگزار گردید.

پروفسور علینقی مشایخی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در نشست تخصصی تفکر سیستمی، مفاهیم نوین بازاریابی در سخنرانی خود با عنوان نقش تفکر سیستمی در مدیریت استراتژیک بیان کرد: مدیریت استراتژیک شامل دو بخش مهم تفکر استراتژیک و برنامه‌ریزی استراتژیک است که لازمه هم هستند تا یک تحول و مدیریت استراتژیک شکل گیرد.


دکتر مشایخی در تشریح این موضوع گفت: هدف تفکر استراتژیک، کشف حرکت‌هایی است که از نظر رقابتی سازمان را ارتقا دهد این درحالی است که برنامه‌ریزی استراتژیک باید تفکر را فرایند‌بندی کند تا هدف سازمان محقق شود.


وی درباره ویژگی‌های یک متفکر استراتژیک اظهار داشت: صاحب این تفکر واقع‌بین و انعطاف پذیر است و آینده نگری و اشراف نسبت به وضعیت سیستم دارد.
ایشان با تاکید بر این که در تفکر سیستمی تاکید بر روی ساختار به جای افراد بوده، از جمله مولفه های مهم این رویکرد را تفکر در طول زمان، تفکر کل‌نگر، تفکر براساس حلقه بسته، انباره و جریان، ساختارها به عنوان علت، تاخیر، اهرم‌های سیاستی برای تغییر و شبیه سازی برای سناریوسازی عنوان کرد.
دکتر مشایخی در پایان به عنوان جمع‌بندی خاطرنشان کرد: مولفه‌های اضافی تفکر سیستمی موجب تقویت تفکر استراتژیک و خلق استراتژی‌های موثرتر می‌شود.


خبرنگار: علیرضا محمودی فرد

  • نویسنده : علیرضا محمودی فرد