برشی از سخنرانی جناب دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری، معاونت علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
برشی از سخنرانی جناب دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری، معاونت علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در سالن اجلاس سران | علیرضا محمودی فرد
طبق گزارش کلام قلم، در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری، معاونت علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در سخنرانی خود با عنوان «فرصت‌های همکاری ملی دفاعی، بر مبنای توسعه و تعالی کسب و کارهای دانش بنیان»، ضمن توضیح در مورد عرصه فعالیت دفاعی در حوزه کسب و کار به سطح بالای اشتراکات ملی با این حوزه اشاره کرد. | تنظیم: علیرضا محمودی فرد

طبق گزارش کلام قلم، سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، اساتید، محققین، دانشجویان و تیم‌های رسانه‌ای در ۲۲م مردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، برگزار گردید.
دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری، معاونت علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در سخنرانی خود با عنوان «فرصت‌های همکاری ملی دفاعی، بر مبنای توسعه و تعالی کسب و کارهای دانش بنیان» در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار ضمن توضیح در مورد عرصه فعالیت دفاعی در حوزه کسب و کار به سطح بالای اشتراکات ملی با این حوزه اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه اینترنت مورد استفاده در حال حاضر، زاییده حوزه نظامی در ارتش آمریکا بوده، بیان داشت: امروزه با توجه به فراگیر شدن دانش و سرعت بالای تغییرات، بسیاری از فناوری ها در بخش غیر نظامی توسعه پیدا کرده است.
مهدی نژاد نوری اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران از روزهای اول جنگ توانمندی هایی که حاصل شده در خصوصا در حوزه اثربخشی بسیار چشمگیر بوده است. همچنین بحث دفاعی در دنیا بیش از نود درصد مشترک با غیر نظامی است.
او با اشاره به گفته یکی از سیاست‌مداران مطرح رژیم اشغالگر اسرائیل که ایران در حوزه پهپادی ابرقدرت دنیاست، بیان کرد: در توسعه انواع فناوری‌ها یک نگاه اقتصادی و یک نگاه اقتداری مطرح است.


وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر دو نمونه فناوری که در دنیا مطرح است یکی هوش مصنوعی و دیگری کوانتوم است. در بحث کوانتوم سررشته دست نیروهای نظامی است چون تا رسیدن به محصولات قابل استفاده برای مردم راه زیادی دارد. اما در هوش مصنوعی به دست بخش ملی، کشوری و اجرایی است.
او همچنین اضافه کرد: آنچه که امروز در جمهوری اسلامی مطرح است، بخش مهم اجرا و راه‌اندازی توسعه در کشور بر عهده ظرفیت‌های ملی اعم از شرکت‌های دانش بنیان است که دورنمای بسیار شوق انگیز‌ و‌ چالشی دارند.
وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه برنامه راه‌اندازی بخش دانش بنیان حداقل تا ۲۰ هزار مورد برنامه ریزی شده است، هم اکنون از فعالیت حدود ۱۰ هزار مورد خبر داد.
دکتر مهدی نژاد نوری توسعه آینده این کشور بر مدار شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی اصلی کشور برای توسعه در آینده در گرو بدنه علمی و اجرایی در بخش دانش‌بنیان ها است. بنابراین اگر دنبال اقتصاد دانش بنیان هستیم برای این است که دانش می‌تواند به راحتی زمینه اقتصاد و اقتدار را در کشور فراهم کند.
او در پایان خاطرنشان کرد: قدرت علمی فقط تولید مقاله و انتشارات نیست، در اصل با علم باید بتوان تولید ارزش افزوده نموده و به حل مسائل کشور پرداخت.

خبرنگار: علیرضا محمودی فرد

  • نویسنده : علیرضا محمودی فرد