طبق گزارش کلام قلم، مهارت بازیگری در کشور ما روز به روز به لحاظ مضمون فقیرتر و از حیث فرم ناموزون تر می شود زیرا نسبتش را با هنر متعالی از دست داده است. ما کشوری هستیم که نه می توانیم محصولات سینمایی سایر ملل را بدون سانسور و ممیزی استفاده کنیم و نه میتوانیم […]
طبق گزارش کلام قلم، مهارت بازیگری در کشور ما روز به روز به لحاظ مضمون فقیرتر و از حیث فرم ناموزون تر می شود زیرا نسبتش را با هنر متعالی از دست داده است. ما کشوری هستیم که نه می توانیم محصولات سینمایی سایر ملل را بدون سانسور و ممیزی استفاده کنیم و نه میتوانیم محصولی در حد استاندارد و سلیقه مخاطبان این رشته با حد و نصاب های عالی بین المللی تولید کنیم.حساب چند اثری که هرازچندگاه در جشنواره ها توفیق می یابند از سینما و تلوزیون و تاترمان جداست. کما این که فلسفه وجودی این جشنواره ها و عملکردشان در مورد گزینش و تقدیر از آثار مورد سوال است.ملاک و معیار گزینش در بیشتر این جشنواره ها سیاسی است تا هنری. به دلیل همین انزوا و جدا افتادن از هنرمتعالی است که بازیگری در زمان ما به لودگی و مسخره بازی در فضایی تکراری و بن بست تنزل یافته است.
در ازدحام این بازار مکاره و اشتیاق روزافزون علاقه مندان به مهارت بازیگری ،متاسفانه برخی از مراکز ،حضور در فیلم و یا معرفی به پروژه های سینمایی را وجهی از تبلیغات خود برای جذب فراگیر قرار داده اند. در واقع این مراکز صلاحیت اموزش و تولید را ندارند و با ادعاهای کذب از آرزوها و رویاهای مردم سواستفاده می کنند و عوام فریبند.
کار آموزش صرفا تربیت نیروی ماهر و کاربلد است و هیچ مرکز آموزشی که از نیروهای متبحر و اساتید مطرح در کارش بهره می برد،شخصیت و نام خود را با این شیوه های نادرست مخدوش نمی سازد. از طرفی کارگردان کاربلدی که برای کار و اعتبارش ارزش قائل است سرنوشت فیلم را با نیروهای ناشی و سفارشی به خطر نمی اندازد. پس فریب تبلیغات اغوا کننده مراکز سودجو را نخورید و درباره شیوه های مدرن آموزش بازیگری تحقیق کنید.
شما میتوانید با تکیه بر استعداد و هوش و قابلیت فردی با نرم افزار سوپر استار به کسب مهارت بازیگری در دنیای مدرن دست یابید.
پژوهشکده سینمایی آپادانا
برگزفته از کتاب بازیگری و دیگر هیچ ص ۱۶ چاپ نهم نوشته اسرافیل شیرازی
apadana-f.ir
خبرنگار: علیرضا محمودی فرد
- نویسنده : علیرضا محمودی فرد